20 april 2006

Torsdagskväll i London

Jaha, nu sitter jag vid en dator inne på Husmors kontor i London.

Resan hit gick bra, inga struligheter någonstans.
Bussen tog ganska exakt 1 timma från att vi startade tills jag kunde gå av vid Baker Street. Där stod jag och väntade en stund innan Bellan kom och mötte mig.

Det kändes bra att komma hit och känna igen sig, samt känna igen folket som jobbar här.

Efter en enkel smörgås så gick vi iväg till "Svenska Puben", lite längre ned på gatan. Där satt redan de andra från arbetslaget.
En trevlig stund blev det där innan vi gick hemåt igen och bäddade iordning för att sova.

Idag, torsdag. har det varit "TorsdagsTräffen" här i kyrkan.
Denna gång var det en föreläsare från Lund som pratade om Maten och hur viktigt det är att äta rätt. Speciellt om hur farligt socker kan vara.
Jag fick vara med på den träffen och råkade hamna intill denna kvinna som föreläste. Vid samma bord satt också en kvinna med rötterna i Borås. Hon kände ju mycket väl till Bollebygd.

Efter den goda middagen som vi bjöds så hjälpte jag till lite grand med att duka av och plocka undan.
Vid 18-19 tiden gick vi, Gabriella och jag, till en affär och handlade lite glass och frukt.

Imorgon är Gabriella ledig, då ska vi åka ut till Sjömanskyrkan. Så den dagen lär också gå snabbt.

Detta var allt för idag.
Bilderna kan jag inte ladda över på denna datorn, de få komma vid senare tillfälle.

Hoppas att ni alla har det bra.
Vissa av er som läser saknar jag en hel del. *ler*
Ni vet säkert vem/vilka jag menar. Kram

2006-04-20 @ 20:47:27

Inga kommentarer: