12 juli 2007

Äntligen

Nej, jag härmar inte Gert Fylking, jag är bara nöjd med att äntligen fått bakat lite grand. :-) För första gången har jag bakat bullar på dinkelmjöl. Faktiskt riktigt goda, och nyttigare också. Jag har nämligen insett att vetemjöl inte alls är bra för mig. Ingen allergi - vad jag vet - men jag mår dåligt och får värk av det. Precis som med vitt socker. Meeeeen, så svårt att låta bli ibland!
Dags att skriva en lista över vad som ska handlas, sedan fram till affären. (Hade jag pratat med andra bollebygdsbor hade jag endast behövt säga “fram” så vet alla att det är centrum man menar.)
Apropå det här med handla och Bollebygd. På min hemsida har jag skrivit att alla som brukar dricka “flaskvatten”, kolsyrat eller inte, ska se till att köpa det vatten som inte åker långa vägar för att nå affärerna. Här i Bollebygd finns ju Stenkullavatten. Det tas upp endast några km härifrån och körs inte mer än sammanlagt 1 mil för att nå affären och kunderna. Väldigt bra och miljövänligt köp alltså för alla Bollebygdsbor.
Regnet öser förresten ned idag också, alltså var det bra att baka och hålla det råa och ruggiga borta. Varmt och skönt inomhus. Om några timmar ska Skorpan, dotterns “flat” åka hem. Då kommer barnbarnen hit och det är så härligt.
En sak som jag kom på att jag glömt meddela. Nu tror väl somliga att jag är riktigt tokig, men faktum är att jag även har en mobilblogg. Kanske denna sida borde heta “Tokiga handlingar och märkliga beteenden” istället. *ler* Nåväl, till mobilbloggen kan jag skicka bilder när jag inte är hemma. Kan ju vara ganska kul också.

Inga kommentarer: