02 augusti 2007

Alingsåstripp

Idag tog vi en liten tur till Alingsås.
Vi åkte även fram till Tubbared, en badplats här i Bollebygd.
Inget folk där inte, men lite strand och mycket vatten.
Sedan åkte vi över Ödenäs (Hem till Byn) till Alingsås.
Där strosade vi runt bland de gamla fina husen innan vi gick till “Balders Hage” och fikade.
Vägen hemåt gick via Hedared, Sandhult och Hultafors.
I Hultafors svängde vi upp till Sanatoriet. Det är så underbar utsikt där uppifrån. Jag tog några kort som jag lägger på min hemsida ifall ni vill se.
Innan vi körde hem hit till Erikstorp passade vi på att handla lite mat, en bok och en flaska vin framme i Bollebygd.
Nu har vi ätit, fått undan disken, laddat perkulatorn och strax ska jag ta en promenad med Mattis (hunden) innan vi dricker kaffet.
Detta var min torsdag. så här långt.
Tänk att jag inte heller nu fick något vettigt skrivet, bara vardagssvammel.
På bloggen Innerlighet har jag skrivt en psalm som känns så rätt för mig just nu. Kanske kan någon annan som läser den också tycka att just de verserna har de rätta orden för hur man mår - känner sig - just nu.
En sak till.
Jag ringde min bror nu och M mår hyfsat. Det är hans ord alltså.
Så lättad och glad jag blev för detta.

Inga kommentarer: