13 september 2007

Glädjespridare och lite oro

Jag börjar med glädjespridarna.
Barnbarnen är bara så härliga.
Tänk vilken lycka att jag åter igen får känna den där glädjen som jag kände när mina egna barn var små.
Den där känslan man får av att se in i ett barns ögon och se kärlek -
visst är det fantastiskt!

Idag fyllde Albin 6 år och jag var där hos dem större delen av dagen.
redan på förmidagen mötte jag Alma och tog med henne när jag köpte lite te och några andra saker, medan hennes mamma var hos frisören för att få håret avkortat någon decimeter.
Hon, den där lilla damen alltså, har ju nyss fyllt 1 år och har lärt sig gå "på riktigt" denna veckan.
andra lämnar jag ganska snabbt.
Precis som annars när jag vandrar runt för att se om det skrivs saker som jag vill läsa.

Väderrapporten höll jag på att glömma!
Underbart härligt väder idag.
Påminner om "Brittsommarvärme" tycker jag.
När jag kom hem från dotter och barnbarn passade jag på att klippa gräset, eftersom SMHI sagt att det ska bli regn igen.
Undrar någon vad maken egentligen gör eftersom jag inte nämnt honom alls.
Han är i Klövsjö i Jämtland och jagar älg.
Älgarna har klarat sig bra.
Endast en är nedlagd denna veckan - hittills.
Förra veckan blev 6 älgar skjutna i det jaktlaget,
och på de markerna där maken och några fler härifrån är med.
Igår skjöt grannlaget en björn.
Den lär jag väl få se på kort när maken kommit hem.

Ett tillägg
Så här skriver Elisabeth till mig nu ikväll.



"The 'Power of Schmooze Award' is The Award for bloggers who effortlessly weave their way in and out of the blogosphere, leaving friendly trails and smiles, happily making new friends along the way. They don´t limit their visits to only the rich and successful, but spend some time to say hello to new blogs as well. They are the ones who engage others in meaningful conversations, refusing to let it end at a mere hello - all the while fostering a sense of closeness and friendship".

Jag har tilldelat dig ett bloggpris!
Bloggpriset vill jag förära dig för att du alltid ger av den person du är.. din stora omtanke och värme för de som gått lite vilse just nu!
Du låter mig följa med i din vardag med de vackraste av ord, och du förmedlar en stjärnhimmel av stjärnklara och varma tankar.. som bär och lyser när det är mörkt på kvällshimlen!

Tack Elisabeth.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är barna det finaste vi har och barnbarnen som efterätten serverat på silverfat.. Mina är stora nu, men de är alltid de där små ungarna i mina ögon.. både barn och barnbarn..
Kul när det går bra för våra telningar.. är så lycklig för det:-)
Jagar din man björn och älg.. då måste du väl ha en massa godsake i frysen:-)
Jag ser att du oxså blivit ärad en fin utmärkelse.. Jag oxså.. våran Elisabeth borde ha flera tusen sådana tycker jag:-)
Ha de fint kramar lite