30 september 2007

"Inte en utmaning"....

 
....enligt Trolltyget. *ler*


1. VAR BOR DU?
Bollebygd (Kanske någon redan gissat)

2. VILKEN BOK LÄSER DU JUST NU?
"Jag vill sjunga dig milda sånger"

3. FAVORITSÄLLSKAPSSPEL?
Inget speciellt.
Spelar med barnbarnen ibland - memory.

4. FAVORITDOFT?
Ren tvätt som torkat ute en lite kylig vårdag.
Gäller det parfym så är det Poeme

5.SMEKNAMN?
För länge, länge sedan kallades jag "Daf" eftersom märket på vår bil.

6. PIERCING?
Nej

7. ÖGONFÄRG?
Grågröna

8. FAVORITLJUD?
Vindsus en vacker dag

9. VÄRSTA KÄNSLAN I VÄRLDEN
Om jag gjort någon illa

10. VAD ÄR DET FÖRSTA DU TÄNKER NÄR DU VAKNAR PÅ MORGONEN?
Dags att gå ut innan jag får mitt frukostkaffe.

11. FAVORITFÄRG?
Grönt i olika nyanser

12. HUR MÅNGA GÅNGER RINGER TELEFONEN INNAN DU SVARAR?
Oftast mellan 1-3 gånger.

13. FAVORITMAT?
Fisk i alla former

14. CHOKLAD ELLER VANILJ?
Choklad

15. TYCKER DU OM ATT KÖRA FORT?
Ja........men jag har inte råd.
(samma svar som Trolltyget)

16. SOVER DU MED EN NALLE?
Nej, aldrig

17. STORM - HÄFTIGT ELLER FARLIGT?
Häftigt, men jag har respekt också.

18. DIN FÖRSTA BIL?
Ingen egen bil någonsin.
Första som jag körde när jag fått körkortet var en Volvo 242.

19. FAVORITDRINK?
Gin&Tonic

20. VILKET ÄR DITT STJÄRNTECKEN?
Skorpion

21. ÄTER DU STJÄLKARNA PÅ BROCCOLI?
Oftast gör jag det.

22. DITT ARBETE?
Varit dagbarnvårdare och elevassistent förutom MAMMA
Nu jobbar jag inom diakonin

23. HAR DU NÅGONSIN VARIT FÖRÄLSKAD?
Klart att jag har.
Är fortfarande förälskad i den man jag träffade 1971, förlovade mig med 1972 och gifte mig med 1974.

24. ÄR GLASET HALVTOMT ELLER HALVFULLT?
Halvfullt naturligtvis!

25. FAVORITFILM?
De jag genast tänker på är "Forrest Gump", "Stekta gröna tomater" och "Amelie från Montmartre"

26. ANVÄNDER DU TIOFINGERSYSTEMET?
Vad för något?

27. FAVORITDAG I VECKAN?
Onsdagarna är bra

28. FAVORITBLOMMA?
Löjtnantshjärta och liljekonvalj, samt vitsippa eftersom den kommer med våren.

29. VILKEN AFFÄR HADE DU VALT ATT ÖVERTRASSERA DITT KONTO I?
Ingen alls, men måste jag välja så blir det livsmedelsbutiken

30. VAD GÖR DU OFTAST NÄR DU ÄR UTTRÅKAD?
Sätter på datorn, men jag är inte alltid uttråkad när jag sitter här.

31. NÄR GÅR DU OCH LÄGGER DEJ?
Helst före klockan 23

32. FAVORIT TV-PROGRAM?
Kan inte nämna något just nu

33. FORD ELLER CHEVROLET?
Inget svar

34. VAD LYSSNAR DU TILL JUST NU?
TV-ljud eftersom maken tittar på TV

35. VAD FINNS UNDER DIN SÄNG?
Inget annat än damm och hundhår.

36. FAVORITSPORT ATT TITTA PÅ?
Skidor - på längden

37 SÄG NÅGOT GOTT OM DEN PERSON SOM DU KOPIERADE DETTA FRÅN
Trolltyg - en kreativ och inspirerande person med en trevlig blogg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha... du ser vad jag fick veta. Jag har oxå varit dagbarnvårdare. Det är lustigt det där med uttråkad. Många svarar sitter vid datorn. Sedan när man ser hur mycket många sitter vid datorn kan man ju undra. Fast jag gillar ditt tillägg (kanske det som saknats i andras svar.

Hade du glömt din tidigare kommentar om detta inlägg?

bollebygdsbo sa...

Jag har säkert glömt en hel del.
Huvudet finns nog just nu under armen tycker jag.