25 september 2007

Tisdagstema, och lite mer.

 
Så har jag fixat till dagens Tisdagstema.
Idag gäller det att hitta en bild som illustrerar "Gammal", vilket jag lyckats med - liksom alla andra deltagarna i temat.

Dagen har varit hektisk.
Diakoniassistenten som jag jobbar tillsammans med var hemma, VAB.
Jag fick då en del extra att göra,
men allt gick bra och flöt på tycker jag.
Strax ska jag iväg igen, på Alpha-kurs.

För övrigt har jag varit hos grannen med en blomma.
Hon hade kommit hem från sjukhuset efter en hjärtinfarkt.
Allt förlöpte bra tack vare att hon kände vad det var
och en arbetskamrat kunde larma ambulans direkt.

Vädret har inte varit särskilt bra idag. regn och rusk.
Tänk vilken skillnad mot gårdagens vackra sensommarväder.

Hinner nog inte runt bland era bloggar idag,
tar en tur imorgon bitti istället.

Hoppas att ni har det bra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså så konstigt jag kommer inte in till ditt Tisdagstema genom bloggen här eller är det meningen kanske:-(
Annars är det bra..

bollebygdsbo sa...

Jag hade glömt att skriva i länkadressen.
Hade lite bråttom när jag skrev inlägget.

Elisabeth sa...

Tack snälla för att jag får följa med i din vardag.. den betyder mycket nu!
Ser att du har en hel del omkring dig - ta det bara lugnt.. så det inte blir för mycket!!

Ha det gott.. vännen..

Varmaste kramar..

bollebygdsbo sa...

Det jag skriver om är en del av min vardag.
Vi får ju följa dig i det som just nu tyvärr är din vardag.

Bilderna av de olika "vardagarna" ser verkligen olika ut.
Var och en av oss alla har sin egen varagsbild.