21 september 2007

Tjejsnack vecka 38

 
Jag hade egentligen inte tänkt att svara på frågorna denna veckan.
Men så tittade jag in på bloggen Leva här och nu.
Då bestämde jag mig för att ta tag i frågorna.


Tjejsnack vecka 38

Vilket yrke har du/studerar du till och varför valde du just det?
Om du inte, vilket skulle du välja?


Mitt första jobb var Ekonomibiträde i köket på en lantbruks- och lanthushållsskola.
När andra dottern var född började jag som dagmamma.
Det var mitt yrke under 21 år.
Sedan jobbade jag på dagis och som elevassistent i 5 år.
Nu arbetar jag inom diakonin i vår församling.

Trivs du med ditt yrkesval/att du inte valde alls? Varför/varför inte?
Jag har inte ångrat en sekund att jag valde att vara dagmamma och samtidigt vara hemma med våra fyra barn.

Trivs du på din nuvarande arbetsplats/med dina nuvarande arbetsuppgifter, eller vad du än gör? Motivera!
Jag trivs väldigt bra med det jobb jag nu har.
Har under lång tid velat jobba inom kyrkan,
där jag varit ideell sedan 1976.

Vilket yrke drömde du om att ha när du var liten?
Varför just det?

Tror att det allra först var hårfrisörska,
eftersom min mormor jobbat lite grand med det.
För övrigt vet jag inte om det var något annat.

Har du möjlighet att göra karriär/vidareutbilda dig inom ditt yrke, och är det viktig för dig att kunna göra det? Varför/varför inte? Är du utan yrke osv, skulle du kunna tänka dig att klättra på karriärstegen?

Med min ålder och efter min sjukdom så är jag glad över att ha ett jobb som jag trivs med.

1 kommentar:

Hedgren sa...

Åh... Läste din dagbok om bröstcancern. Allting rullades upp igen! Jag slapp iaf cellgifter... Fast livet blir aldrig detsamma igen. På gott och ont! Men vi lever! =0)