16 oktober 2007

Det är mycket nu.....


Det har verkligen varit mycket dessa två dagar.
Jag har jobbat nästan alla de timmar som jag ska göra på en vecka
bara under dessa två dagar.
Det har varit roligt, intressant och trevligt jobb -
men trött kan man ju bli av det också.

Måndagen började med ett möte om "Närståendestöd".
Som representant från församlingen var jag med där.

Sedan hem en halvtimma innan jag måste handla till eftermiddagens Musik-café för alla daglediga.
Hann få i mig en smörgås och lite kaffe, samt få ut hunden i hundgården medan jag var hemma.

Väldigt mycket folk kom för att lyssna på PRO-kören
och dricka kaffe tillsammans.
Andakten är mitt ansvar på dessa samlingar och denna måndag kändes det verkligen som att alla lyssnade och tog till sig.
Var hemma strax innan klockan sex.
Trött men nöjd.

Tog det lugnt på kvällen eftersom jag visste att jag måste vara pigg för att orka med tisdagen.
Idag har vi haft höstens födelsedagsfest för alla som fyller
75, 80, 85 eller 90 och däröver under detta halvår.
I år blev det inte alls lika många gäster som de andra åren.
Vi hade några trevliga timmar tillsammans.
Det tar både tid och kraft att ordna dessa fester,
men helt klart är det värt detta.

Redan på morgonen var jag ju tvungen att kolla vilket veckans Tisdagstema var.
Nu finns min bild på temat "Hinder" på min egen Tisdagstema-sida.
Jag funderade på en massa saker att fotografera.
pengar - som ofta kan vara ett hinder.
mina glasögon - som hindrar mig när jag måste leta efter dem.
Tid - som inte alltid räcker till eller kanske kan bli för lång.
Fel mat eller godis - som hindrar mig från att må bra.
Datorn - som kan hindra mig från att göra lite mer vettiga saker.
Mig själv - som ibland är ett stort hinder för många saker.
Bilen - som hindrar mig från att promenera eller cykla.
Många fler saker fanns med i funderingarna.
vad blev det för något då?
Ja se det får ni se efter själva på min sida. *ler*

Imorgon ska jag till Onkologen på mitt årliga återbesök.
Idag klockan 13.30 ringde de och undrade om jag kunde komma redan imorgon.
Klart att det går bra - jag är ju ledig onsdagar.
Väldigt bra att få en tid så där direkt.
Inget att vänta på och fundera över då.

Nu ska jag strax ta en promenad med Mattis innan det är läggdags.



Inga kommentarer: