04 oktober 2007

Något att skriva om...


I mitt huvud finns en hel del tankar som jag tänkt skriva något om.

Men ikväll är jag trött och orkar inte.
Jobbet är givande och jag trivs, men blir trött i alla fall.
Idag var en sådan dag då jag blev trött, såväl fysikst som psykiskt.
Hade tänkt gå ut på promenad med hunden när jag kom hem på eftermiddagen, men somnade och sov drygt en timma.
Vi gick ut alla tre senare istället.
Alltså make, hund och jag.
Han tog hunden och jag mina stavar.
Jag mår mycket bättre nu när jag kommit igång med dagliga promenaderna igen. Hoppas att detta håller i sig även i fortsättningen.

Under kvällen har jag upptäckt flera läsvärda bloggar.
Jo då, jag har varit inne hos en av mina favoritbloggare och läst att bloggvärlden består av fruktansvärda saker också, men samtidigt tror jag att vi som skriver mer vanligt och normalt måste fortsätta så. Hemskheter ska inte få synas och höras mest för att fördärva det som är bra med internet.
Kan inte skriva något riktigt bra om detta så jag låter bli det just nu.

Bloggarna, som jag antingen hittat tillbaks till eller fått nys om för första gången, är i regel av två kategorier. Antingen är det hantverks- och kreativa bloggar - eller så är det bloggar som beskriver känslor och synpunkter som väcker känslor hos mig.
Många kan sätta ord på det som jag tänker och känner - ord som jag önskar att jag kunde finna.
Nu hittar jag dem istället hos andra och nickar och kännner igen.
Ibland kommer orden mig att tänka ett -men... inte så väl...
Då får jag kanske ibland tänka om, eller så kommer det en tanke om att några tycker si och jag tycker så.
Bloggvärlden betyder mycket för mig, den bloggvärld där jag trivs alltså.

Nu är klockan mycket, dags att ta ut hunden på en kort-kort runda.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du hittade till mig. Och nu morsar jag här! Trevlig helg!
Kram Tina

Anonym sa...

Hej! Jag tycker du skriver så jättetrevligt, ditt sätt att uttrycka dig i dagboksform är lite annorlunda och väldigt läsvärt. Fortsätt så och bevara din stil! Vi behövs alla på ett eller annat sätt och som du säger man dras till de bloggar som har något som tilltalar en själv. Du är en sådan som tilltalar mig! Önskar dig en bra helg!

bollebygdsbo sa...

Tack så glad och förvånad jag blev när jag läste detta.
kanske vardagen är något att läsa om också, jag "tittar" gärna in hos andra som skriver om sin vardag.

Som du kanske ser på din statistik så är jag inne hos dig varje dag. :-)

Dubbelörn sa...

Det vardagliga tilltalar mig också... fastnar lättare hos sådana som dig ;) än de som bara är enkelspåriga...

Vardagen är ju ändå olika för oss alla o samtidigt så fascinerande...

Kramar