08 oktober 2007

Orkar - orkar inte.........


Rubriken ovan beror på att jag är trött och inte riktigt vet om jag orkar skriva eller inte.

Jag har haft en väldigt bra dag!
Gick en ganska lång morgonpromenad med stavarna,
och en lite kortare med hunden.
Härligt tycker jag - mår bra av det.

Kändes bra på jobbet.
Hade fått fina ord om den bön som jag satt ihop och läste vid gudstjänsten igår.

Det ringde också en församlingsassitent från en församling på Västkusten och frågade om jag kunde göra julkrubbsfigurer till dem. Hon frågade även förra året men jag orkade inte då, och sa att jag inte klarar av det i år heller.
Lite tråkigt - men samtidigt är jag lite stolt över att kunna säga nej.
Jag har gjort två sådana krubbor tidigare.

Har nu letat mer än 20 minuter efter ett kort på en av krubborna. Återkommer med en bild lite närmare jul.

När jag kom hem från jobbet var dotter och barnbarn här.
Vi hade bestämt att ta med kaffe och wienderbröd till gamlemorfar och gamlemormor idag. (Mina föräldrar alltså)
Eftersom vädret varit så där underbart härligt även idag så promenerade vi dit.

När vi varit där någon timma var det dags att gå hemåt igen.
Sedan fram till affären och köpte lite papper till några scrapsidor.

Hem och fixade lite kvällsmat, dags sedan för Bolibompa.
Dotter och jag drack lite te och åt smörgås.
Maken ringde från Jämtland, Klövsjö, och berättade att en av jaktkamraterna här nerifrån skjutit en fjortontaggare.
Satte sedan på TV:n för att se och höra om den jägare som dödats av en björn i Valsjöbyn. Fick reda på detta av maken som hört det på radion där uppe.

Gick en sväng med hunden samtidigt som mina "gäster" åkte hem.
Har sedan suttit här vid datorn och läst på några bloggar, kollat mailen och nu fått till ett litet inlägg.

Inte hör mina inlägg till något som går till historien precis, men vardagsnära är de i alla fall. *ler*

Dags för kvällspromenaden med Mattis, sedan lär det bli sängen som väntar på mig.

Tittade just på min stegräknare.
Går jag bara 1060 steg till så har jag passerat 20000 steg idag! jippiiiii!
Så skönt för Mattis att han nu får en lite längre runda än bara upp till stenarna och tillbaks. *ler*

God natt med er, nu ser vi fram mot en bra tisdag och jag undrar just vilket Tisdagstemat blir.

5 kommentarer:

Evas blogg sa...

Jaså du har maken här i trakterna? Ja det var märkligt det med jägaren som blev dödad av en björn, alldeles utanför stugan. Så tragiskt. Håller du också på med scrapbooking? Visst är det roligt?

Dubbelörn sa...

Vardagsnära var ordet ;). Som att komma hem till ditt kök på em o ta en fika...*ler*

Kramar

Anonym sa...

Bra att du kan säga nej. Jobbar fortfarande på det.....

Anonym sa...

Vad du är duktig som klarar av att säga nej. Jag jobbar fortfarande på den biten.... och jag börjar faktiskt undra om jag någonsin kommer att lära mig?!

Jag tycker att just det vardagsnära är tjusningen med att komma in här hos dig!
För min egen del har jag lättare för att visa mina dagar i bild... orden vill sig inte riktigt när jag ska skriva i min blogg.
Kram

Bloggblad sa...

Det är viktigt att våga säga nej! Jag har alldeles för lätt att gå i gång och tacka ja till saker, men jag börjar lära mig.

Och vardagen - då inget särskilt händer - är viktigast för mig. Kul med avbrott, jodå, men jag gillar det grå jämna... händelselösa.