19 november 2007

Måndasgförmiddag

Ett stort GRATTIS till dagens alla namnsdagsbarn!
Elisabeth och Lisbeth.

Tar mig lite tid vid datorn denna måndagsförmiddag.
Disigt ute, men uppehåll.
Börjar jobba klockan 12.30 så jag tar det lugnt denna förmiddag.
Vet att jag kommer att vara trött när jag kommer hem framåt kvällen.

Min helg har varit bra.
Lördagen plockade och röjde jag, det gör jag tydligen ganska ofta just nu, och plockade ihop tyger, garner och lite annat som barnbarnens "dagis" gärna ville ha.
Det blev några kartonger och några papperskassar när det var klart.
Sedan åkte jag till affären och handlade.

På kvällen kom dotter med familj hit för att hämta dessa kassar samt lite slang och några plåtar till deras bygge.
Jag var trött - orkade inte laga mat -
så vi åt pizza tillsammans denna lördagskväll.
Alltid roligt att umgås med de små.
Barnen är ju så härliga, var och en efter sin ålder! :-)

Söndagen tog vi sovmorogn!
Det är man inte bortskämd med -
särskilt inte på hösten då maken är iväg och jagar varje helg.
Sen - riktigt sen - frukost blev det denna söndag!
En skön stund tillsammans vid frukostbordet med mogontidningarna.
Sedan hade vi en vilodag denna söndag.

Jag kom igång lite med att förbereda
de advents-/julkort som vi ska skicka.
I år tänker jag skicka adventskort tror jag.
Det kan väl vara härligt att få en önskan om "Trevlig och vilsam advent" också, tillsammans med jul- och nyårshälsning?!

Om någon av er vill ha ett kort av mig så skicka mig er adress via mail - så dyker det nog upp en hälsning någon gång under december. *ler*
Skicka till bollebygdsbo(snabela)gmail.com

Nu ska jag sortera upp den rena tvätten och ta en koppa förmiddagskaffe innan jag tar ut hunden.
Sedan bär det iväg till Bollegården där det är Musik-café idag.
Det brukar vara populärt. Allsång och kaffe är inte fel.

Ta vara på dagarna nu i november -
det går fort fram till advent och jul.


5 kommentarer:

Eleonora sa...

Du skriver så medryckande att det låter i det närmaste härligt - allt ditt plock och pyssel! Du har haft en fin helg hör jag. Hade jag också med butiks-shopping på lördagen (hittade en söt blomkruka och konstgjorda bär på kvist) Söndagen bara slappa med TV och läsning. Gick bara ut med soppåsen istället för att ta en promenad, men lusten fanns liksom inte.Det blir så ibland. Kramar

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Inte har jag namnsdag inte men jag grattar oxå dom som har... Idag tar jag mej lite bloggtid och promenerar runt hos mina vänner. Önskar jag hade mer tid att ta vara på dagarna i november... känns som julen kommer med stormsteg... kanske har han satt på sej sjumilastövlar?
Hursomhelst... Här é jag

Elisabeth sa...

Det låter som om du har haft en härlig helg, med barnbarn och pyssel! Sen att du fick lite sovmorgon var väl alldeles underbart, förstår jag!

Advent är en stämningsfull tid.. en tid, då man ofta söker, och finner samhörighet och värme hos varandra.. då ensamhet ofta blir väldigt påtagligt! Det är lite sorgligt...! Vi borde kunna mötas så även under resten av året!

En varm kram till dig...

Dubbelörn sa...

Är också förväntansfull men idag var det svårt... Dimman låg som ett tungt ok över mina axlar idag...

Kram