08 januari 2008

Kanske något litet....


... kan hamna på pränt ikväll.

Under måndagskvällen lyckades jag faktiskt att ta bort det juliga här på sidan och istället få den lite vintrig. Men något mer orkade jag inte med - inga meningar alls.
Vare sig här på min egen blogg,
eller på någon av bloggarna som jag tycker om att titta in på.

Som redan sagts (=skrivits) har jag varit otroligt trött några veckor nu.
Troligen en reaktion på att jag inte kan vara "lagom"
utan oftast är "antingen eller".
Nu tror jag att jag återhämtat mig någorlunda
och ska försöka komma ihåg att jag ska göra såpass mycket/lite
att jag har krafter kvar till att må bra.
Nog kommer jag ihåg att ni var flera
som försökte tala om för mig att jag borde ta det lite lugnare.
Inte brydde jag mig om det då,
vilket gör att ni skulle kunna säga: "vad var det vi sa!"

Idag hade vi en planeringsdag på jobbet.
De timmar som det blev extra för mig tog jag ut som lediga redan under gårdagen. *ler*
Imorgon, onsdag, är det min lediga dag.
Då ska jag träffa Alma och vara hos henne
medan A är hos tandläkaren.

Lite om vår julhelg kanske kan vara på sin plats också innan den är över. För på söndag, Tjugondedag Knut, dansas julen ut.
Vi hade lugna och sköna helgdagar.
Julaftonsmiddagen var mina föräldrar och en faster här.
Samt äldsta och yngsta döttrarna.
På kvällen kom de andra döttrarna med respektive,
och naturligtvis våra härliga barnbarn.
Då hade "di gamle" åkt hem.

Juldagen började jag som alla andra juldagar
- med julottan klockan 7 i kyrkan.
Även fortsättningen av Juldagen blev så som den vanligtvis blir.
Jag sov ganska mycket.
På Annandag Jul tog jag en promenad i det fina vädret.
Sedan rullade dagarna på med trevligt besök
och slappa dagar med mycket sömn.

Nyårshelgen var också väldigt lugn.
Dock inte utomhus där det small och tjöt fruktansvärt.
Jag tycker inte om alla dessa fyrverkerier överallt.
Tänk så mycket pengar som bara går upp i rök.
Tänk också på alla djur, både tama och vilda,
som mår så dåligt av allt detta som sker runt omkring dem.

På onsdagen började jag jobba, men var ledig på torsdagen istället. Jobbade fredagen, kom hem och la mig på sängen. Sov några timmar, men var lika trött ändå.
Även lördagen sov jag halva dagen, samt söndagen.

Idag först känner jag mig någorlunda pigg igen.
Som jag skrev allra först så ska jag nu försöka komma ihåg att ta det i den takt som jag känner är bra för mig.

Detta lär bli allt för idag, men nog är det mycket om man ser till vad jag åstadkommit under de senaste veckorna. *ler*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jätteläcker vintersida. SÅ vintrigt har inte vi det här i regnrusket :)

Fortsätt att sova och vila och lyssna till din kropps signaler.

Dubbelörn sa...

Usch får ont i magen av gamla minnen. Lyssna på kroppen!

Vila o gör bara saker som är enbart till för dig...

Kramar

Isabelle sa...

Låter som du haft det bra även om det blivit för mycket. Tänk att det är så svårt att hålla igen. Trots att jag är säker på att du, precis som jag, vet hur man gör och hur det kan bli om man inte gör. Ja ja, man lär så länge man lever heter det ju. *skrattar* Se till att ta hand om dig ordentligt nu! Om du orkar så finns det en liten utmaning hos mig. Kram.

Eleonora sa...

Skönt att höra att du börjat återhämta dig. Men med alltför mycket jobb kan man inte hålla på hur länge som helst. Du måste tänka mer på dig själv!! Om du inte har dig själv kan du ju inte ge till andra. Och hälsan är det viktigaste vi har här i livet.

Så trevlig helg du har haft med släkt barn och barnbarn. Precis som det ska vara.

Ser att även du fått en utmaning av Isabelle. Jag har också fått samma och har just svarat i min blogg. Lycka till med ditt svar!
En skön helg önskar jag dig. Kram