11 april 2008

Fredag - igen!


Tänk att det är fredag nu igen!

Veckan har varit bra för min del.
Jag har börjat lära mig ta saker och ting lite lugnare. Men som sagt: "Rom byggdes inte på en dag".

Nästan dagligen tar jag med mig en soppåse när jag går ute med hunden.
Nej, han gör inte sååå stora högar att det är befogat med en stor soppåse!
Den använder jag till att lägga en massa skräp i som jag plockar upp utefter vår runda.

Igår plockade jag väldigt mycket glas. Krossat glas hör till det som jag blir allra mest arg över att hitta ute i naturen. Hur är människor funtade som kastar flaskor, burkar och annat glas ute?

Hittills denna vår har jag fyllt 4 sopsäckar med skräp av alla sorter.
Jag kommer att fortsätta plockandet och hoppas att det blir någon/några fler som blir "smittade" av detta. Vi skulle ju kunna ha ett fint och rent Bollebygd om vi alla hjälptes åt att hålla rent. Enklast är ju att låta bli att skräpa ned. Jag vet att det åker ur saker från fickorna av misstag, men allt det som ligger ute i naturen har inte hamnat där av misstag!
Alla hundbajspåsar som ligger slängda till exempel.
Hur tänker de som gör så?
Först plocka upp och sedan kasta iväg påsen några meter bara.
Dåligt, dåligt!

Idag är det fredag som sagt.
I tisdags körde "Post-Karin" sin sista brevbärartur.
Nu har hon slutat och nog är hon saknad.
Jag hann hem och fick ge henne en bok som ett minne från oss.

Annars då?
Jo, nu har det börjat hända saker på Stationsvägen.
Det är på tiden att det blir ordning där.
Undra vem som ska ha hand om kiosken?

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktigt gjort av dig! Tänk om fler resonerade som du...

Det har också slagit mig att en del hundägare bär sig så konstigt åt. De tar med sig bajspåse, men sedan slängs den ut i naturen! Då är det ju bättre att låta vovven göra sina behov helt fritt istället.