26 april 2008

Lite lördagstrivialiteter


Sista lördagen i april 2008 - och vad händer i mitt liv denna dagen.

Jag kollade hur barnbarnen och deras mamma mådde.
Det var bättre med den lilla, men "storpojken" hade ganska hög feber medan deras mamma mådde "si-så-där" - hon låg och vilade när jag ringde.
Nu är pappa hemma och ser till sin familj, och det är väl skönt för alla.

Maken har fixat med veden även idag.
Ett lass har vi slängt av kärran, nu står det ytterligare ett lass utanför huset.
I år nöjer vi oss troligen med tre lass.
Annars har vi brukat ha fem lass (knappt 2 kubik/kärra),
men den här milda vintern har det inte gått åt lika mycket som vanligt.
I morgon kommer äldsta dottern och hjälper till att stapla all veden.
Hoppas att jag inte blivit sjuk utan också kan se till att det blir staplat.

Denna lördag var det lite av vårmarknad här i Bollebygd.
"Ballongelördag" kallades det.
När man handlade för viss summa, eller viss vara, i affärerna fick man smälla en ballong och däri låg en lapp med hur stor procent rabatt man fick.
Jag köpte garn och en blus på Nedergården och fick 20% rabatt.
Där kunde man även dricka kaffe och äta våfflor, inte fel en vårdag som denna. :-)

För övrigt har jag löst första delen av "Tvådagarskrysset" i GP,
lyssnat på och löst Melodikrysset samt lagat mat.
Jo då, hunden har fått en promenad också.

Har faktiskt varit tvungen att ta några alvedon och lite honungsvatten eftersom jag känt av halsont och frusit lite.
Förhoppningsvis blir det inte mer än så här. Just nu mår jag bra igen.

Visst stämmer rubriken här ovan.
Trivialt så det förslår!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du mår bra!

Eleonora sa...

Skönt att dottern med familj mår bättre. Förkylningar så här års år inte lätta att tampas med.

Och veden är staplat så långt. Kanske kommer lille maken hem med fler lass? Gullig dotter som hjälper till att stapla.

Det låter så trevligt med Ballongelördag. Och allt roligt kring evenemanget. Härliga våfflor kan ju aldrig vara fel!

Ha det bra vännen och kram kram

Elisabeth sa...

Jag tycker om att följa dig, i ditt liv... så trivialt kan aldrig dina rader bli för mig, kära vän! Din vardag är fylld med så mycket värme och kärlek till de dina, ditt arbete, och din omgivning... och detta förmedlar du så vackert och starkt genom dina ord!
Tack snälla vännen...

Varm kram... alla stunder!