15 april 2008

Måndag & tisdag


Tänker bara skriva lite om veckan två första dagar.

Igår, måndag, var större delen av arbetslaget i Borås på föreläsning.
Det handlade om att "vara snäll".
Föreläsare var Sissela Kyle och Stefan Einhorn.
Båda två hade mycket att ge - men på olika sätt.

När Sissela pratade var det många härliga skratt.
Hon fångade oss som satt i publiken väldigt bra.

Även Stefan Einhorns föreläsning fängslade oss och fick förhoppningsvis oss alla att tänka till.
Jag har svårt att sammanfatta det han sa, men det mesta finns att läsa i böckerna, "Konsten att vara snäll" samt "Medmänniskor".

Idag har det varit "Födelsedagsfest" här i Bollebygds församling.
Alla medlemmar som fyller 75, 80, 85, 90 och 90+ under första halvåret var inbjudna till detta kalas. Församlingen ordnar alltså kalas varje halvår
- för vårens jubilarer och för höstens jubilarer.

Det bjuds på landgångar och dricka/lättöl, samt kaffe och tårta/bakelse. Dessutom underhållning i någon form. Naturligtvis delas det ut födelsedagsblommor och en liten bokpresent också. Kalasen är mycket uppskattade.

Det är naturligtvis en hel del jobb och planering med detta som vi tycker är värdefullt att göra för församlingsborna.

För övrigt har jag inte mycket att skriva just nu.
Världsproblemen skrivs det om på så många andra håll, så det överlåter jag till de andra. :-)

Vädret kan man ju alltid säga något om - så....
... det verkar ju som om våren är på väg "på riktigt" nu. Helgen ska tydligen bli en solig vårhelg, vilket säkerligen uppskattas av många.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan tänka mig att Sissela Kyle är rolig att lyssna på! Stefan Einhorn har jag hört om och skulle vilja läsa hans böcker. Mycket man vill...

Vilken trevlig aktivitet er församling ordnar, det måste vara uppskattat! Det är säkert många äldre som inte blir så uppmärksammade på födelsedagen.

Nu ska jag ta hand om barnbarnen som behöver lite mat!