17 juli 2008

Torsdagssnack


Torsdagskväll och för en stund sedan pratade jag med K i telefon.
Allt väl med henne och Fred.
Just det - Fred heter vårt lilla barnbarn.
Imorgon, 18 juli, har han namnsdag.
Fred finns inte i almanackan utan firas på Fredrik-dagen.
Just den dagen samlas den lilla familjen hemma hos sig själva för första gången.

Jag kan fortfarande känna hur stort och speciellt det var alla fyra gångerna att komma hem och vara ytterligare en till i familjen.
Lika stort vare sig vi blev 3, 4, 5 eller 6 stycken i vår familj.
Nu räknar jag att vi är 13 stycken i vår storfamilj. *ler lyckligt*

Idag har jag jobbat, men imorgon är jag ledig.
Jag jobbade eftermiddagen, alltså hade jag tid att göra klar babykorgen som Fred ska ligga i den första tiden - sedan blir det spjälsäng.
Korgen ordnade min mormor till åt mig när jag var nyfödd,
så det är speciellt att jag får göra detta åt mina barnbarn.

Fredagen blir lite extra, då ska vi träffa föräldrarna till yngsta dotterns pojkvän för första gången. Men en så trevlig son utgår jag från att föräldrana också är väldigt trevliga människor. *ler*
Matfrågan är jag klar med - men den ska lagas också.

Nu snurrar tankarna bara runt i huvudet så det är bäst att sluta skriva.

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Ja, det är märkligt att kärleken växer för varje barn, även om det som i mitt fall bara var 2. Men den växte ännu mer när barnbarnet kom.
Tänk om det vore så med män...:) Nu ska Lennart flytta in här - och jag älskar honom lika mycket som dig... och nu ska Bertil flytta in, och jag älskar honom lika mycket som dig och Lennart...
Oj, tanken svindlar... bäst att jag slutar.

Mysigt namn på den nye förresten!

Eleonora sa...

Men grattis igen till den underbart söte lille Fred! Den är en underbar lycka varje gång det föds ett litet barn och precis samma förundran gång på gång - hur dom små liven kan bli så "färdiga"?
Ha en riktigt fin sommar med den lille. Kram