19 augusti 2008

Semesterslut


Nu har jag börjat jobba igen.
Visserligen har jag liksom smygbörjat redan igår.

Dagen började med lite plocka och blomvattning i Prästgården.
Sedan var det fika och jag hade med mig Chokladmoussetårta från dottern. Hon ville särskilt bjuda dem som på något sätt varit delaktiga i vigseln 080808.
Romano Scropeta som vigde dem har fått så många lovord för den fina och högtidliga vigseln.
Även Gospel Harmony fick mycket beröm för sina framträdanden.
Tårtan blev mycket uppskattad och flera tog om.

Var sedan på hembesök hos en dam som fyllt 90 år i sommar.
Kaffe ur fina koppar och hembakat blev det där.
Samt en trevlig pratstund om allt möjligt.

För övrigt har jag lagt ut några bilder på min fotoblogg.
Både Linsbus och Tisdagstema har engagerat mig idag.

Kan ni möjligen gissa var maken befinner sig nu?
Just det - i skogen med ett gevär.
Han har inte lyckats att fälla någon bock ännu.
Kanske tänker han att "trägen vinner".

Tråkigt för Stefan Holm idag, men vi kan ju fortfarande hoppas på Wissman och kanske, kanske lite grand på Carolina Clüft också.
Men
jag tycker det ska bli skönt när det blir "vardag" i TV och radio igen.
Nu är det mest sport överallt. Inte tycker jag om Pontus Enhörning med sitt program på förmiddagarna heller. Är jag hemma och vill lyssna på radion blir det P1 istället. Inget dumt alternativ alls.

Dag att plocka ur diskmaskinen - och plocka i annan disk.
Sedan lite plock av olika slag.
Har faktiskt tänkt att ta tag i fotografierna som ligger i kartonger. Kan ju börja med att sortera dem årsvis och sedan under hösten sätta in dem i album.
En hel del foton ska scannas in också.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hoppas maken fick skjuta en bock så ni får lite gott kött. Vad trevligt med kalas, hembakt och allt. Visst är det vardag igen.
Kram

Anonym sa...

Har han fått sikte på något ännu?
Ni kan ju inte äta tårta hela tiden... utan måste ha lite "riktig" mat...
:-)
Lite skönt att vara tillbaka i lunken igen är det inte?

Anonym sa...

Jag är en hängiven P1-lyssnare. Har mycket, mycket sällan någon annan radiokanal på... Du kanske också fastnar i P1... vanebildande!

Anonym sa...

Håller med dej, P1 är den bästa och intressantaste kanalen och OS tar alldeles för stor plats i livet.

Så roligt foto... med tre fotografer :)
Jättegulliga!
Tack för lässtunden jag återkommer alldeles säkert...

Eleonora sa...

O vad jag tycker det är skönt att OS är slut!! Allt detta snack i förväg om alla duktiga förmågor och så blir det platt fall för nästan alla.

Nu börjar allt gå sin gilla gång igen och ser att du har börjat jobba igen. Vilket härligt och utåtriktat arbete du har! Träffar människor hela dagarna, men ibland kan ju det vara jobbigt också förståss.

Underbar bild på dina barnbarn som fotograferar föräldrarna! Dom är verkligen så söta och fina!!

Ha en skön och fin vecka kära Ingela