14 augusti 2008

Torsdagen i sammanfattning


"Regnet det bara öser ned".
Så var det när jag vaknade i morse.
På med kläder och ut med hundarna.
Idag var det inga roliga hundar att gå ut med - de drog lite väl mycket och jag har ont i kroppen varje morgon.
Dessutom är det inget kul när det regnar, hundarna blir blöta och smutsiga då.
Särskilt dotterns flat som är lurvig.

Nåväl, hundarna fick gjort det de skulle och sedan fick jag en bra stund vid frukostbordet.
Ringde till dotter K som fyller 27 år idag.
Den lilla familjen är i Bohuslän, Lahälla, den här veckan.
Alltså får det bli "presentande" när hon kommit hem igen.

Klockan 12.00 skulle jag fika på Kvarnen i Hyssna tillsammans med några andra.
Jag passade på att köpa en stor härlig blå kopp som jag ska dricka mitt mogonkaffe ur. *ler*
Efter 1½ timma där åkte jag hemåt via några olika prylbutiker.
Kände att mitt humör behövde det idag. Tröttheten vill liksom inte ge med sig. Den blir ännu mer bedövande när jag tänker på det som hänt med E. Tankarna på min cancer kommer smygande igen.

Jag har fått upp orken och humöret en hel del nu i kväll.
Bilen som dotter 4 ägt tillsammans med sin rumskamrat från Hålland har blivit såld.
Det blev äntligen rätt person som kom och tittade på den och bestämde sig direkt. Skönt, eftersom dottern åker till Jämshög i Blekinge på lördag.
Nu har hon sista året kvar i sin utbildning, det s.k. profilåret.
Nästa år är hon utbildad församlingspedagog.

Jo, när bilen var såld och pappret undertecknat cyklade jag snabbt fram till Bollebygd för att det skulle komma med posten idag. Efter den lilla utflykten kände jag mig betydligt bättre.

Nu ska jag ta och mangla klart de dukar som jag dänkte igår kväll.
Jag har ju en egen mangel nu.
Den fick jag när en äldre man flyttade fram till äldreboendet.

Imorgon hoppas jag att orken till att städa finns igen.

Uppdaterat 21.45
Nu har jag lagt in några bilder på min fotoblogg.
Det finns några teman som jag är med i.
Just idag har jag lagt bilder där jag länkar till Fototriss.
Veckans tema är "Rörelse" som jag tolkat på tre olika sätt.

Inga kommentarer: