11 augusti 2008

Komposten i diket! eller Kom posten i diket?


Fester är roliga, men vardagen är allt bra att ha.
Om man inte hade lite fest då och då så uppskattar man inte sin vardag - liksom man inte skulle uppskatta festen om inte vardagen fanns.

Idag har jag mest "bara varit". Grejat lite här vid datorn - ändrat bakgrunder och lite annat.
Tvättat några maskiner med tvätt, samt andra vardagssysslor.
Imorgon, tisdag, ska jag försöka komma igång med städning och röjning igen.
Har liksom inte hunnit med detta under de senaste veckorna.

Idag när jag skulle åka och hämta Skorpan, familjen Ahagens hund, såg jag en lite kul sak.


Denna postbil hade kört i diket. Den måste haft ganska hög fart eftersom bilen gått ned i diket och över en liten infart och sedan ned i diket på andra sidan infarten igen. Där stod den alltså när jag kom körande.
Detta var utefter Töllsjövägen.
För övrigt händer det nog inte så mycket här i Bollebygd just nu.
Arbetena vid Stationsvägen är igång igen.
Likaså bygget ned mot Rinna.

Har ju missat att tala om att brudparets familj har tagit namnet Ahagen i samband med vigseln. Det var alltså deras hund Skorpan som jag mötte upp borta vid Kråketorp idag. De skulle åka upp till Lahälla i Bohuslän några dagar.

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det där såg ju inte så kul ut. Men det verkar inte som om det blev större skador.

bollebygdsbo sa...

Inga skador alls på föraren.
med en annan bil var det bara att fortsätta köra ut posten.

Bloggblad sa...

Det var ju för väl!