12 november 2008

En mormors onsdag


Idag var det min lediga dag.
Då fick jag göra något roligt - passa yngsta barnbarnet. *ler*
Hans mamma skulle vara med på någon slags planering på sitt jobb, och jag fick låna honom några timmar.

Innan de hämtade upp mig här i Bollebygd på vägen från Göteborg hade jag varit och lämnat vår bil på verkstad. Tog med mig hunden och promenerade hem. Vi hade tur - det var uppehåll just då.

Väl inne i Borås, på Högskolan, fick Fred lite mat för att klara av några timmar utan mamma.
Först vandrade vi runt i biblioteket en stund och bara njöt av varandra, jag njöt i alla fall av Fred. När han blev trött gick vi ut eftersom han vill att det gungar i vagnen när han ska sova.

Klockan var inte tio än jag gick ut till Knalleland, var på Clas Olsson, på Wettergrens, fikade, gick en sväng till EKO:- - allt medan Fred sov gott i sin vagn. Regnet höll sig inte borta nu, men det var OK ändå. Blöt om fötterna och huvudet blev jag verkligen.
Hade tänkt mig in på Magnolia medan jag ändå var ute i Knalleland, men de öppnade inte förrän klockan 12.
Vid halv tolv vaknade Fred och han var på strålande humör.
Skrattade och räckte ut tungan. Kolla här att han kan det. *S*

Vi gick så tillbaks in till stan igen. Nu var mamma och arbetskamraterna och åt.
När jag lämnat över Fred till hans mamma promenerade jag återigen ut till Magnolia för att köpa den stämpel som jag ville ha.
Så en promenad tillbaks till stationen för resa hem. hade tur och kom med ett tåg som gick 13.30.
Tur var det också att bilen var klar så jag slapp gå hem också. Skönt!

Igår var de tre äldre barnbarnen här några timmar.
Jag njuter av att vara tillsammans med våra barnbarn.

Imorgon är det jobb igen.
Det är "Äldredag" här i kommunen och Kyrkan är en av olika föreningar som finns med då.

1 kommentar:

Eleonora sa...

Vilken drömdag du hade med lille Fred! Han är då för söt på bilden, ett riktigt charmtroll!

Mycket motion fick du också av allt gående. Så nu kan du tillåta dig att ha det bara skönt i helgen. Kram på dig vännen