26 december 2008

Julaftonsrapport


Liten rapport från vår julafton.

Efter julfrukosten åkte maken och äldsta dottern till Hyssna
för att hämta en av mina fastrar.
Hon skulle fira denna afton tillsammans med min föräldrar.
Yngsta dottern tog en promenad med en kompis.
Jag åkte iväg för att jobba några timmar.
Det var Julaftonsgudstjänst på Bollegården.

En bild från matplatsen i burspråket hemma hos oss.
Oftast äter vi vid det stora bordet inne i allrummet, vid braskaminen.
Så ock denna julafton då vi hade lite enkel jullunch.

Därefter var det Kalle på TV och sedan julbön i kyrkan.
Efter detta åkte vi till familjen A utanför Borås.

Visst är deras vedspis härlig.

Pojkarna fick äntligen ta emot tomten.

När han skulle dela ut julklapparna fick han se sig själv på paketen.


Så småningom vågade även lillstumpan sig fram till tomten.
Minstingen av våra barnbarn satt kvar hos mamma och pappa.


Vi hade en härligt skön julafton och jag kunde koppla av från matlagning.
Tack till hela min familj som är underbar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

God fortsättning!
Vilka fina oh stämningsfyllda julbilder du visar. Så mysigt ni verkar haft det.
Skönt att slippa stå för all julmaten? :-)

Anonym sa...

Jättefina bilder. Jag gillar ditt juliga burspråk!