10 december 2008

Nostalgi


När jag letar efter lite gamla foton att använda vid scrapping hittade jag denna bild som jag scannat in för ett tag sedan.
Det är min pappa och hans syskon som står på rad här.
En fin bild tycker jag.
Den är troligen tagen i början/mitten av 30-talet,
vid Klateberg i Hyssna.

Eftersom de står i åldersordning står Göran längst bak,
sedan Greta, Kerstin, min pappa Hugo, Dagmar och Ingrid.


På fotot nedan ser man mina fastrar i lektagen.


Akrobatiska övningar var de duktiga på.

2 kommentarer:

Katharina sa...

Haha, morfar ser verkligen ut som morfar. Samma hållning och allt. Tänk så underligt egentligen. 80 år någonting och ändå...

Eleonora sa...

Så härliga gamla bilder! Och en så fin syskonskara. Förstorade upp bilden och såg att alla var så vackra och fina!

Du jobbar då verkligen hårt. Hoppas det blir lugnare nu när du ordnat så gott för de äldre och städat ur lägenheten osv. I alla fall ett problem mindre.

Din arbetsinsats i församlingen är enorm! Hoppas dom förstår att uppskatta allt du gör för dem!!

Ha det gott söta vän och stor kram till dig.