19 februari 2009

Tacksamhet och glädje


Vi känner stor tacksamhet och glädje över att även yngsta dottern nu fått jobb. Idag, på sin namnsdag - Grattis Gabriella, fick hon helt klart med att hon får jobbet hon sökt som församlingspedagog.
Äntligen kan hon skaffa sig eget boende och slipper bo i rum med delat kök. Detta har hon gjort de senaste 5 åren.
Nog är det något att vara tacksam över att ingen av våra 4 döttrar behövt gå arbetslös.

För övrigt är det också bra.
Jag är nästan klar hos tandläkaren, och snart är vi 23000 kronor fattigare. Tur att jag har en make som kan ställa upp.

Inom någon vecka är alla problem runt föräldrarna ordnande helt också.
Tacksamhet är alltså ordet för mig just nu.

Igår var vi hos äldsta dottern som fyllde 34 år. Smörgås och annat gott bjöd hon på.
Barnbarnen A bjöd liksom på underhållning. *ler*

Nu är det dags att ta tag i dammsugare och golvmopp.
Jag lovar att ta det lugnt så att knät inte tar stryk igen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte många som verkligen menar att de är tacksamma för det de har, men du är en av de som verkligen menar vad du säger.
Så känner jag.
Varma kramar till dig och familjen samt önskningar om en skön helg i vintervädret.

bollebygdsbo sa...

Vilka fina ord om mig.
Jag blir glad över att uppfattas så.

Elisabeth sa...

Å jag tänkte precis skriva detsamma, men ser att Marskatten har känt samma tacksamhet och glädje förmedlad mellan dina skrivna rader som jag gjorde nu...

Varm stor kram... och var rädd om knäet!

Bodil sa...

Det var roligt att Bellan fått jobb, det är hon verkligen värd efter alla år som student, hälsa henne det. Kram Bodil

Bloggblad sa...

Har du läst "I tacksamhetens tecken" av Patricia Tudor-Sandahl? efter att jag läste den tänker jag dagligen på att vara tacksam. Förut tänkte jag också - men mer nu.

Det är otroligt att dina barn inte behövt vara arbetslösa, det är ett gissel. Svårt att komma in nånstans sen också... Mitt ena barn har alltid haft jobb, men inte det andra.

Tussegumman sa...

Hej min vän du har en ängel att hämta på min blogg/Många kramar Tussegumman