13 mars 2009

Fredagstema vecka 11


Min drömdag
är denna veckas tema i "Show and Tell" - Visa och berätta alltså.

Detta är just den dag som
Marskatten berättar om i sitt inlägg på detta tema.
Något som jag önskar av hela mitt hjärta att det skulle kunna bli sant.

Nu till det som ska bli min dag.
Jag vaknar pigg och frisk, utan att ha ont någonstans, och är 15 kg lättare än nu.
Maken vaknar också och känner sig lika pigg som jag gör.
Efter en stund av lite "morgonprat" går jag till duschen medan käre maken går ned och gör frukost. När jag kliver ut från badrummet känner jag kaffedoften och njuter.
Dagen verkar bli så där skönt varm med lite lagom fläktande vind då och då.
Frukosten tar vi med oss ut på vår fina altan och äter i lugn och ro.

Under tiden pratar vi om att döttrarna med respektive och alla barnbarnen ska möta upp vid en härlig (myggfri och folkfri) plats vi hittat vid en sjö några mil bort.
Där har vi kunnat ställa upp en husvagn som vi kan sticka iväg till lite då och då.

När vi är klara att åka tar vi hunden, som numera aldrig drar i kopplet eller skäller på andra hundar, med i bilen och kör iväg mot vårt mål.

Alla de andra är redan där när vi kommer.
Eftersom detta råkar vara den 6 juli och vår bröllopsdag har barnen dukat fram festfika på den härliga lilla ängen som ligger mellan husvagnen och sjön med det klara vattnet.
Barnen leker och vill naturligtvis bada så snart det går.
Snart har de fått med oss allihop ut i vattnet. Alla trivs och har roligt.
Jag tar en simtur tillsammans med maken innan vi går upp och sätter oss i solen för att njuta av vår stora underbara familj.




Maten är väl förberedd, alla hjälps åt efter bästa förmåga med det som ska göras innan vi äter.
Ingen jäkt eller stress alls, bara att njuta och trivas.
Dagen fortsätter på liknande vis, med lek - skratt - kramar och god förtäring, ända fram tills skymningen faller.
Då åker var och en hem till sitt.

Maken och jag avslutar kvällen på altanen, med glasdörren öppen in till rummet för att kunna lyssna på lite fin musik.

Eftersom drömmar även kan bli verklighet så ska jag göra vad jag kan för att få till en sådan här drömdag - nästan i alla fall. *ler*

Det finns fler som brukar delta i detta tema.
Annika, Desirée, Saltis, Anne, Petra, Millan, Victoria, Anki, Cecilia, Nilla, Simone, Anna, Lia, Leopardia, Marina, Ingabritt, Strandmamman, Jemayá, Mia D, Lena, Mais oui, Erica, Mia, Jennie, Marie, Moster Mjölgumpa, Taina, Christel, Sparkling, Sara, Under ytan, Marskatten, Västmanländskan, Lena W, Emma, Musikanta, Norrsken och stjärnfall, Bollebygdsbo

2 kommentarer:

Bodil sa...

Det låter som en riktig drömdag, och som du skriver behöver mycket av det inte bara vara en dröm.
Ha det gott! Kram Bodil

Anonym sa...

Underbart! Vilken härlig berättelse.
Jag smålog för mig själv medan jag läste om hunden "som numera aldrig drar i kopplet eller skäller..." hehehe, kul!

Ha en riktigt skön helg!