20 mars 2009

Mår så bra


Fredagskväll
och jag mår bra.
En vecka som jag känner mig tillfeds med på alla sätt.

Fått träffa alla barnbarnen och leka, kramas och stoja. :)
Härligt!

Fixat födelsedagen för vår mamma.
Såväl hon som pappa var väldigt glada över att deras gamla vänner kom och hälsade på i onsdags.
Igår, torsdag, hämtade jag tre av barnbarnen på dagis/fritids. Efter en fika här hemma åkte vi, och även yngsta barnbarnet med mamma och äldsta mostern, fram till "di gamle" där vi bjöd hela avdelningen på glasstårta till eftermiddagskaffet. De fyra barnen livade upp alla äldre.
När vi, maken och jag, skjutsat hem barnbarnen A stannade vi en stund.
Jag och barnen lekte gömme ungefär en halvtimma innan vi åkte och handlade vid City i Knalleland på vägen hem. Dryga tusenlappen fattigare var jag när vi gick ut.

Idag har jag tagit med föräldrarna till torget. Det är "Marknad" tredje fredagen varje månad - alltså idag.
1 timma var vi ute i det soliga, men lite nariga, vädret.

En sak har jag ju glömt av att tala om.
Jag har torkat flera maskiner tvätt ute!
Detta är något som gör mig lycklig.
Jag älskar doften av ren tvätt som torkat utomhus!
Dessutom blir tvätten så lätt att mangla och ta hand om då.

Vi åt en sen middag vid TV:n.
Rådjurssadel, klyftpotatis och grönsaker. Lite gott rött vin till detta och kvällen är bra.

Nu ska jag fundera lite mera om vad jag ska skriva om "Mitt smultronställe" - som är veckans tema i "Visa och Berätta" (Show and Tell).
Fotobloggen är uppdaterad med "fredagsfoto".

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken underbar berättelse, jag blir så glad av att läsa ditt inlägg!

Något som jag blir riktigt avundsjuk på är att läsa om att du har torkat tvätt utomhus....
Jag har tvätt-tid imorgon, och då ska jag minsann också hänga ut min tvätt, så härligt!
Vårkänsla!
Kram