06 mars 2009

Visa & Berätta (Show&Tell) - Fredagstema


Så har jag nappat på ett tema -inspirerad av Marskatten.
På engelska heter det Show & Tell.
Men eftersom jag bor i Sverige vill jag kalla det Visa & Berätta. :)

Denna vecka är temat
MIN BLOGGPLATS


Jag har numera två bloggplatser.
Först den gamla, med den stationära datorn.

Här har vi, maken och jag, fixat en rejäl arbetsplats på andra våning under snedtaket. Här satt jag nästan varje kväll förut medan maken tittade på TV.
Vi kan ju prata även om vi tittar på olika bildskärmar. :)

Nu sitter jag nog oftare nere med min bärbara dator.

Vid ena änden på stora bordet i rummet.

Oftast brinner det en brasa i kaminen

Framåt sommaren kanske min favortibloggplats är ute på altanen.



Här finns länkar till fredagstemabloggarna: Nilla, Anna, Desiree, Annika, Anne, Petra , Anna-Saltis, Millan, Anki, Marianne, Victoria, Lia, Cecilia, Leopardia, Marina, Marie, Strandmamman, Jemaya, MiaD, Ingabritt, maisoui, Moster Mjölgumpa, Erica, Taina, sparkling, Christel, emma, jennie, musikanta, sara, underytanjag, marskatten, l ena w, västmanlandskan, tätortstimotej, Bollebygdsbo

Andra fototeman kan man hitta på min Fotoblogg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det trevliga med en bärbar dator är att man inte behöver ha en fast plats. Nu sitter jag för det mesta i köket med min dator,men det händer att jag bär in den i vardagsrummet.

Tack snälla rara för kortet som jag fick på födelsedagen! Det värmde hjärtat.

Kram!

Bodil sa...

Du har verkligen en härlig plats att jobba på där uppe, tänk ha en stationär dator och ändå kunna umgås med maken som sitter vid tv:n. =)

Men jag tror att uppskattar lika mycket att kunna sitta vid brasan med din bärbara. Tänk så skönt på dagarna att kunna sitta nere och se vad som händer runtomkring ute och inne.

Ha det gott!