21 april 2009

Hektisk tid

Just nu är väl den mest hektiska tiden för alla som har hus och trädgård.
Jag hinner inte med det jag tycker ska göras - vare sig inomhus eller utomhus.
Någon kanske tänker: om hon lät bli datorn skulle hon ju hinna med.
Kanske det, men även orken tryter för mig - då kan det vara lite vila att blogga lite grand.

Jag har börjat återhämta mig efter att på egen hand försökt trappa ned på medicinen.
Snart är det väl som "vanligt" igen. Med vanligt menar jag då att det är som det varit sista två åren.

Nu lite, lite om våra "projekt".
Utomhus är det fullt pådrag.
Nya altanen ska få tak.
Nya "rabatter" är på gång.
Nya träd ska planteras.
Kom just på att jag måste sticka iväg och hämta dessa före klockan 15!

Vi ses senare, eller en annan dag.
Njut så mycket ni kan av våren och vårkänslor.

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag håller med - och ju finare väder, desto mer pockar det på... det där som måste göras.

Jag håller även med om att det är ganska vilsamt att sätta sig vid datorn en stund i st f att gå ut och gräva och rensa... eller diska och städa.

Själv har jag haft sån snurr på tillvaron ett längre tag, så jag måste hålla igen med allting nu.

Anonym sa...

Jag njuter.... hoppas du också hinner njuta mellan alla projekt. Glöm inte att stanna upp en stund och andas in våååååååååren.

Anonym sa...

Det är märkligt med våren, plötsligt hittar man på en massa aktiviteter, bara för att det är så mycket roligare att greja när vädret är fint.
Jag får mer lust till allting när det blir vår.

Var nu duktig flicka och ta medicinen som farbro doktor säger! De brukar för det mesta ha rätt.

Sköt om dig och njut av vårvädret! Kram

Bodil sa...

Vad fint ni kommer att få det med allt nytt =)
Ser fram emot att få se det så småningom.

Vila lite och tänk på dig själv också/ Kram