10 maj 2009

Några meningar och bilder


Förra helgen, vid Valborgsmäss och 1:a maj, körde vi hem veden.

I år råkade det vara så att den kapades och klövs ute i Örby - Sund.
På lördagen hämtade vi sista lasset och då var det endast maken och jag.
Vi stannade vid Hanatorps camping i Örby och drack kaffe och nybakta bullar.
(inte hembakta tyvärr)
Jag passade på att ta några foton ut över sjön på denna härliga plats.





Dagen innan hade make, måg, döttrar och barnbarn kört tre lass på släpkärran.
Här hemma gällde det att stapla veden ordentligt. Det hjälptes alla åt med.
Jag skötte "marktjänsten" när de kom hem med veden från Mark. :)

En underbar dag då vi jobbade tillsammans - inte minst Anton som jobbade jättehårt, som han själv uttryckte det. Även Alma hjälpte till så gott hon kunde. Hon hjälpte även mig att sätta några (=5) potatisar i stora krukor. Hoppas få några färskpotatis till sommaren.
Vi fixade lite med en rabatt också, la lite fina stenar i slänten.
Albin var kvar hemma med pappa och hjälpte honom med att harva, plocka sten och fixa. Han är verkligen duktig på att jobba, liksom lillebor.

Vi, maken och jag, höll nog på lite väl mycket och hårt den helgen.
I början av veckan som nu gått mådde ingen av oss särskilt bra. Trötta till både kropp och själ har vi tagit igen oss alla kvällar denna vecka - nästan i alla fall.

I tisdags hade jag ju Tupperwareparty här. Jag gjorde rabarberpaj på våra fina rabarber då. Det blev uppskattat.


Så till denna helgen - alltså gårdagen


Lördagen tillbringade vi, alla döttrarna, alla barnbarnen och en av mågarna, i Varberg hos yngsta dottern som flyttat dit. Eftersom hon har några veckor kvar på sin utbildning bor hon där endast på hegerna just nu. En väldigt fin lägenhet har hon, med bra läge och fin utsikt. Jag hade gjort ett flyttkort till henne av papper som jag köpt bara för att jag tyckte om det. *ler*

Vi tog strandpromenaden in till centrum. En gammal cykel fick följa med eftersom vissa i vårt sällskap behövde få vila benen lite då och då.

Denna lille krabat fick provsitta cykelkorgen lite.
Men som ni ser tyckte han nog att det var väldigt dumt.


Hans mamma bad mig meddela att han aldrig brukar åka på detta sätt!

Här kommer en annan bild tagen strax efter bilden ovan,
när vi gick strandpromenaden in till centrum




Nu kära Marskatt har jag väl visat foton från ställen du gillar. :)


3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Man måste få vara lite galen ibland - så söt i cykelkorgen. Minen är urgullig.

Anonym sa...

Vilken söööt liten krabat!! Å va fin! Urfin bild ju. vilken oslagbar min han har den lille pojken.

Kram, Annelie

Ps. Fint du gjort på bloggen nu. Fint innan också...

Elisabeth sa...

Tittar in och lämnar en liten fredagskram... och ler åt den lille krabaten i cykelkorgen. Han är verkligen för truligt gullig!

Varm kram...