23 augusti 2009

Den som söker den finner


I eftermiddag när vi satt ute och åt middag undrade jag över de som bodde grannar med oss, snett nedanför.
Jag började söka på nätet.
Kom ihåg hennes födelsedag och chansade med att skicka SMS.

Jo då, jag hade prickat rätt!
Fick svar och nu har jag skickat iväg ett mail till henne.

I maj/juni 1981 pratades vi vid första gången. Då hade de precis flyttat in.
Jag stod ute och hängde tvätt. Nere i andra trädgården var E också ute. Jag väntade vårt tredje barn och såg att även hon hade en mage som tydde på graviditet började vi prata om det. Det visade sig att vi båda var beräknade till att föda den 14 augusti. men det var stor skillnad på våra magar. ;))

Båda två fick vi varsin dotter den 14 augusti!
Vi umgicks mycket under de år de bodde här.
När de flyttade till Värmland var jag verkligen ledsen.
Vi höll kontakt under några år, men tyvärr blev det som det så lätt kan bli.
Det gick längre och längre mellan gångerna vi hördes av.
Nu tror jag att det är mellan 15-18 år sedan vi senast hade någon kontakt.
Därför tycker jag att det var roligt att hon svarade på mitt SMS.

För övrigt så har jag plockat och städat av lite här hemma idag.
Nu är det dags att gå ut på en promenad med Mattis.
Innan dess ska jag ta hand om lite rådjurskött som ska frysas in.
Maken är i skogen även ikväll - han har faktiskt varit hemma både torsdag och fredag kväll. ;)

Imorgon är jag ledig eftersom jag ska på kurs från onsdagsmorgonen fram till torsdag eftermiddag.
På tisdag har jag tänkt att bjuda hit arbetskamraterna på lunch. Hoppas att de kan komma.

Tidigare idag kom jag på en sak.
Ibland säger man att någon "handlar utan att tänka".
Jag undrar om det kanske är bättre än att "tänka utan att handla".
De där orden man så lätt säger att "jag tänkte i alla fall på dig" eller "det är ju tanken som räknas" tycker jag inte räcker till.
Nog är det väl handlingen som räknas!

Det kan ofta bli så när jag "tänker" att jag ska göra något - men så blir det inte av.
Tanken leder inte till handling, vilket är ganska dumt.
Därför fick jag faktiskt dammat av alla listerna på nedervåningen idag, samt putsat av vitrinskåpets luckor. ;)

Så ja, nu fick ni ta del av några av mina tankar - som även blev till handling.


2 kommentarer:

Katharina sa...

Oj - spännande. Roligt att du lyckades leta rätt på henne! Hoppas det leder till något gott.

Elisabeth sa...

Min vän... du har som vanligt ett klokt tänk... man kan aldrig veta hur någon annan känner och tänker.
Fast ibland tror man sig ju veta ändå... det är väl ett misstag vi människor har ganska lätt för, gissar jag.

Varm kram..

Ps. Jag hoppas verkligen att du fortsätter din blogg... än om jag inte orkar läsa och kommentera hos andra så ofta som jag skulle vilja nu. Men du är ju som lite speciell för mig...