15 november 2009

Helg i "lagomtakt"


Söndagsförmiddag och make samt hund är i skogen.
Jag ska fixa till några kort, scrappa alltså.

Lördagen ägnade jag åt att plocka och röja lite lätt.
Lyckades även få klart de sjalar jag stickat.
Nu har de alla varsin blomma som kan användas som brosch.

På bilden här till höger ser man tre av de sjalar jag hittills virkat.
Nu håller jag på med sjal nummer åtta. ;)
Fler ska det bli eftersom jag tänker försöka sälja lite av det hantverk jag gör. Detta kommer att ske på en annan bloggsida - KalegnI.

Mellan klockan 15-18 jobbar jag idag. SoS-gudstjänst, vilket innebär att det är gudstjänst för Små och Stora.

För övrigt har det varit en hel del under veckan som gått.
Måndag och tisdag var jag på kurs.
Jag slutade tidigare på tisdagen eftersom det ju var begravning.
Pappa hade ramlat på lördagskvällen. De kunde alltså inte följa med på begravningen. Jag insåg att det skulle betyda mycket för pappa om jag gick dit och sedan kunde berätta om hur fint det var. Alltså körde jag till Fjärås kyrka och deltog i begravningsgudstjänsten men inte på minnesstunden.
I kyrkan var det verkligen en stund som verkligen speglade O.
Där fanns både dragspel och gitarr."Han är min sång och min glädje" liksom "Klöversnoa" spelades och sjöngs av en duo som brukade spela på gammeldanserna där hela det gamla gänget brukade träffas. Då var det inte många som kunde hålla tillbaks tårarna.

Denna begravning fick mig att se hur nära det kan vara tills detta kan gälla oss i vår familj.
Kan inte förklara riktigt hur jag kände/känner det - men så är det.

Nu skymtar solen lite bakom molnen.
Bör ta en promenad medan dagsljuset finns.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Men vilka fina sjalar du gör... men jag är ju egentligen inte särskilt förvånad... för det mesta du gör blir ju det... fint! Du har magin i dina fingrar...

Varm kram...

Ps. Vad roligt, om man nu kan skriva att någonting är roligt med en begravning, men att det blev så fin stämning på begravningen. Sådant betyder oerhört mycket sen... att detta "sista farväl" får minnas med ljus och närhet.