07 november 2009

Lördagssysselsättning

Denna lördag trodde jag att det skulle hända något på kortfronten.
Men det blev en del annat trevligt istället.
Min syster kom upp från Småland.
Hon skulle till pappa en stund - det är ju "Fars dag" imorgon.
Innan hon kom ringde en arbetskamrat från förr.
Dryga halvtimman pratade vi, trevligt.

När B kom åt vi äggsmörgås och pratade innan vi åkte fram till Nedergårdens garn- och klädbutik.
Där hade B inte varit tidigare.
Hon passade på att köpa garn och stickor, samt en snygg tunika. ;)
Sedan blev det en stund hos föräldrarna.
Jag hade med kostym och lite andra kläder eftersom det är begravning på tisdag. En av pappas bästa vänner, kanske den närmaste, dog förra veckan och det är en del att ordna inför detta.
Jag är på kurs från måndag morgon till tisdag eftermiddag. Men åker tidigare för att möta upp vid kyrkan i Fjärås dit föräldrarna tar färdtjänst.
Under eftermiddagen har jag gjort klart med deras kläder - sytt upp byxor och varit framme med allt som de ska ha på sig. Nu hänger deras kläder i ordning i hallen. Känns bra att allt är klart! Personalen är tillfrågad om att se till att det fungerar på tisdag förmiddag. Personalen är så fantastiskt fin! Har bara gott att säga om allihop!

Nu doftar det från ugnen-en potatisgratäng står där. Utskuren rådjurssadel ska strax stekas och grönsaker sjudas. Ska bli gott!

1 kommentar:

Bodil sa...

Låter gott =)
Tack för idag, det är alltid roligt att komma till er, man känner sig så välkommen =)
Har börjat att sticka...får se om axlarna håller =(

Tack för all hjälp med mamma o pappa, vad skulle jag gjort om inte du bott så nära.