20 maj 2010

En finfin dag

Denna torsdag har varit just en "fin-fin" dag.  ;)
*fniss*
(Jag kastade om bokstäverna först i veckodagens namn.
Det blev "trosdag".  ;)
Jag har visserligen köpt mig ett par nya trosor idag, och det har varit kortbyxeväder, men att kalla en dag för "trosdag" är nog inte hellyckat.  ;)  )

Dagen började med att jag skulle få en "leabruten" kropp ur sängen.
Det gick i alla fall, och sedan blev det frukostkaffe och smörgås innan jag tog itu med en del jobbsamtal som skulle ringas.
Sedan åkte jag till Fristad, efter att jag uträttat några ärenden för några av de boende i Fristad (=tillfälliga Bollegården)
När jobbet var slut åkte jag och handlade en del saker innan jag hämtade barnbarn på dagis.
Vi hade några mycket härliga timmar tillsammans innan deras mamma också kom hem. Hon hade nu fått handla i lugn och ro och barnen var väldigt nöjda med att slippa följa med till affären.
Istället spelade vi spel tillsammans, fikade och hade jättekul, eller som Alma sa: "det är superkul mormor".
Måste bara säga att jag verkligen älskar mina barnbarn!   :D
Tror inte att någon skulle tvivla på detta även om jag inte säger det.  ;)

Det under bara vädret på morgonen och fram till tidig eftermiddag övergick till ett riktigt O-väder sedan. Ösregn och åska!

Kvällen är här och det är dags att förbereda det som går till imorgon.
Makens smörgåsar till exempel.  ;)

2 kommentarer:

Eleonora sa...

Vilken trevlig dag du har haft med barnbarn och lek o spel tillsammans med dem. Tag vara på dom dagrna, rätt vad det är när barnen är i tonåren finns det 1000 andra saker som är roligare att göra än att vara med mormor en hel dag.

Sköt om dig och må så gott. Kram

Ancan sa...

Jag gillade det där med trosdag - jag har ju strosdagar, snödagar och allt annat jag lyckats felskriva, så jag lånar trosdag av dig o lägger till listan av "bra-ha-dagar" :)