01 maj 2010

Lite plock i egen takt

Vädret denna 1:a maj inbjuder mera till inomhusfixande än trädgårdsgrejande.  ;)

Igår, efter lasagne och lite vin blev jag så trött att det inte blev så mycket röjande som jag tänkt. Har svårt att inse hur mycket små stunder av vila betyder för mig. 
Satte mig vid TV:n och virkade ytterligare en scarf/"bilringedöljare". Nu i mörkare grönt och med mer hålrum.  ;))



Idag har jag fått föräldrarnas kläder tvättade, strukna och klara.
Troligtvis ska lillebror dit imorgon och har lovat ta med sig kassen med kläderna.

Nu ska jag göra ett kort, eller LO, till Skrotboken.
Har det mesta klart egentligen, men det ska sättas ihop på ett bra sätt också.

Sedan bör vårt förråd röjas och städas.

Under alla 34 åren som vi bott i huset har frysboxen stått där.
Den vi haft de senaste 29 åren var det dags att göra sig av med.
I onsdags körde vi den till Råssa återvinningsstation.
Det finns en del att ta tag i ute i förrådet nu.

Dags att lämna datorn och göra lite nytta även denna lördag.

Inga kommentarer: