04 juli 2010

Trevlig lördag

Igår, året varmaste dag hittills, tillbringade vi till viss del i Jönköping -   nej......  fel ..... fel....
Vi var i Norrahammar hos äldsta dotterns svärföräldrar.
En mycket trevlig dag med god mat och trevligt umgänge.

Norrahammar och trakten runt omkring är väldigt vacker tycker jag.
Fotona som jag lagt in här visar utsikten från Taberg.
















Vi fick en fin sightseeingtur runt Taberg och omgivningarna.
Tack till J och Y för detta!

Klockan 22 lämnade vi Norrahammar och åkte hemåt.
På radion sändes då programmet "Sommar" i repris från eftermiddagen.
Denna dag med Eva Gabrielsson.
Hon är (tyvärr) mest känd som sambon till Stieg Larsson.
Programmet var mycket bra tycker jag.
Men - jag blev bara ännu mer frustrerad över hur hon blivit/blir behandlad. Eller rättare hur arvet efter Stieg Larsson har gått till.
Har ni inte lyssnat på hennes program så tycker jag att ni ska göra det.
Här hittar ni det.

Inga kommentarer: