05 december 2010

Några rader från Bollebygd med omnejd

Oj då, kanske några tänker nu - har hon verkligen lyckats få till lite text här på bloggen.

Jag har verkligen varit urkass på att skriva, men varken lust eller tid har funnits att göra detta.

Just nu sitter jag och lyssnar på julmusik från Spotify.
Inte den senaste musiken precis, men jag tycker om julmusik "från förr".

Det finns inte en chans att jag skulle kunna skriva om vad som hänt under novembermånaden.
En sak är i alla fall att föräldrarna flyttat tillbaks till Bollebygd igen, efter 8 månader i Fristad. Detta är verkligen skönt för oss alla.

Helgen som snart är till ända har vi till stor del ägnat åt att leta efter vår jakthund, eller jaktidiot är nog bättre ord för honom. Han vägrade sluta driva igår när maken hade med honom i skogen. Vi var iväg under lördagskvällen och hörde hans drevskall hela tiden. Till slut gav vi upp och åkte hem för att återvända idag på morgonen då det ljusnat. Efter några timmar lyckades vi hitta honom. Det är en trött och lite stel hund som nu ligger vid brasan. Tänk om han visste att detta var sista gången denna jaktsäsongen som han fick vara med.hans jaktkvot är liksom fylld nu.

När vi hämtat honom åkte vi till Fred och fikade. Goda lussekatter och bullar bjöds det på där. K bakade matbröd så vi fick med oss lite färskt bröd hem, till makens stora belåtenhet.  ;)

Imorgon, måndag, tänker jag baka lussekatter innan jobbet. Börjar inte förrän vid 13-tiden nämligen.

Detta var några rader från mig denna andra adventshelg.
Vill önska er alla en fridfull tid även så här veckorna före jul och att stressen inte blir för stor.

1 kommentar:

Ancan sa...

Jag lyssnar oxå på Spotify ikväll.
Och har fortfarnde total bloggkramp.
Försöker tänka att det bara är 12½ dygn kvar tills dagarna vänder, och det blir allt mera ljus för varje dag...
Dom här månaderna är verkligen inte mina bästa på året :)