28 oktober 2011

Fredagsmorgon i slutet av oktober

Kände bara för att skriva lite kort här i bloggen.
Utanför fönstret är det fortfarande mörkt.
Har just druckit mitt frukostkaffe och läst morgontidningen.
Det gick snabbt med läsningen idag, delvis beroende på att tidningarna var ovanligt tunna för att vara en fredag och för att jag inte hittade något som jag ville fördjupa mig i så där ordentligt.

Nu väntar dagens sysslor - är ledig idag eftersom jag redan jobbat mina 50%.
Imorgon är det jobb igen, såvida inte min förkylning eller mitt onda knä sätter stopp för det.
Församlingens syförening/arbetskrets har höstbasar imorgon, lördag, och då brukar jag ställa upp och hjälpa till. Men inte ska jag gå där om jag nyser och snörvlar. Jag vet att de klarar sig även utan min hjälp.  ;)
Vad gäller mitt onda knä så har jag haft ont flera veckor nu, till och från. Igår kväll skulle jag byta gardiner i ett fönster och ställde mig på en stol. Då vred jag tydligen till knät och det gjorde fruktansvärt ont. Även under natten har jag vaknat av att det gjort ont. Nu är det värktabletter och salva som gäller.
Oj, märker att det blev en del jämmer och gnäll här, inte så bra.

Därför får det väl bli lite balans här.
Jag har fått städat i klädkammaren och kommit igång inne i mitt "möjlighetsrum". ;)
Vi får en timma längre helgledigt - om man inte jobbar natten mellan lördag och söndag alltså.
Beställde en CD till maken i tisdags och den kom redan under onsdagen!
Detta var en bråkdel av sådant som jag upplever som positivt - finns så mycket mera!
Allra viktigast är hela min familj! Alla barn och barnbarn som jag älskar så mycket.  :D

Nä - dags att ta itu med lite fredagsbestyr.

4 kommentarer:

Katharina sa...

Glöm inte njuta av födelsedagen också. Vi kommer vid sex/halv sju i kväll. Vi ses!

Bodil sa...

Grattis och försök att njuta av dagen även om smärtan och nysningar kan ställa till det lite!

bollebygdsbo sa...

Tack till er båda!
Jag ska njuta av att ha ett hem att städa. ;))
Födelsedagsnjutningen tar jag ikväll tillsammans med nära och kära. :D

Jesus Present - Fyrbåkenbloggen sa...

Inte gör det något att klaga lite :-) Det tror jag vi behöver, för det känns lite bättre efteråt när man har fått dela det som är svårt med andra. Delade bekymmer är hälften bekymmer, delad glädje ger dubbel glädje! Kramar och trevlig helg!