10 maj 2012

Regnig majdag

Regnet strilar ner utanför fönstret.
Hunden vill inte gå ut, han ligger helst kvar inomhus.
Snart måste han i alla fall gå ut en liten sväng eftersom jag ska iväg och jobba.
Det är gudstjänst på Bollegården och då brukar jag vara med där.
Det är som en liten församling på mellan 20-35 personer som firar gudstjänsterna där.
Mycket omtyckt av de boende och av dem som bor strax intill.
Det kan vara svårt och jobbigt att ta sig upp till kyrkan på söndagarna, då är detta ett bra alternativ. Men en gång varje halvår, juni och december, har vi en tisdagsgudstjänst i kyrkan. Då ordnar vi kyrkskjuts för alla som vill delta. Vi har kyrkkaffe före och efter gudstjänsten. Den 5:e juni är årets sommargudstjänst. Då brukar en av körerna vara med, och vi sjunger de gamla välkända sommarpsalmerna.
Vid decembergudstjänsten sjungs adventspsalmer. Mycket omtyckt.

Nu ska jag försöka få ut hunden innan jag gör mig i ordning för att åka iväg. Det blir inte cykel idag!

Inga kommentarer: