08 juni 2012

Har ingen bra rubrik

Juni månad har gjort sitt intåg, och även regn och kyligt väder.
Maj månad innehöll väldigt mycket av allt möjligt.
Jobb och roligheter.
Årets "Fäst i Bollebygd" var mycket trevlig. Det blev verkligen en skön avkoppling.
Denna dag, Pingstaftonen, blev en mycket trevlig dag men lite jobb, 50-årsuppvaktning och som sagt en härlig kväll på Torget.
Även Pingstdagen blev en mycket givande dag.
Pingstmässan i Bollebygds kyrka med efterföljande lunch var så berörande och livfull. Anden är ju livgivaren och det kunde vi verkligen känna denna underbara Pingstdag.

Pingstdagen var ju även Mors dag. Då var alla barnbarnen och tre av döttrarna här.

Sedan slog magsjuka till. Lilla V började på natten till måndagen, sedan fick hennes föräldrar och storebror det. Då hämtade jag lillstumpan hit eftersom det ju gått mer än 48 timmar sedan hon kräktes. Men jag drog på mig magsjukan när jag var inne och hämtade henne.
Smittade sedan stor del av släkten när vi var på ett födelsedagskalas. Visst borde jag stannat hemma, men jag tänkte inte på att jag smittade redan då. Ångern över att jag smittat flera stycken känns ännu.
Alltså blev jag sjuk och även maken samt minst 5 stycken till. Tror ni att jag skäms så tror ni alldeles rätt. Men nu är det över för denna gången och jag kan inte göra det ogjort - tyvärr. Bara be om ursäkt för mitt dåliga beslut att gå med på kalaset.

Sedan hände lite annat i tisdags kväll.
Vi satt och slötittade på TV då jag fick så otroligt ont i bröstet, ett stort tryck som spred sig upp till halsen och även käkarna. Jag blev rädd! Ringer 1177 men där hänvisar de mig direkt till 112. Dit ringer jag och då vill de omedelbart skicka ambulans, men vi åker snabbt in i egen bil och jag får sedan ligga med övervak fram till klockan 7 innan vi kan åka hem igen.
Läkaren trodde ju att det var en infarkt men kunde inte se något på blodprover eller EKG. Hon sa att jag måste komma direkt in om detta händer igen.
Efter en hel natt utan sömn så fick vi ta halva nationaldagen till att sova.
Det tar tid att återhämta sig igen känner jag.

Igår, torsdag, var jag på skolavslutning i Kinnarumma kyrka. Härligt med sommarpsalm och sommarsånger från skolbarnen. ;)

Ikväll fyller en svägerska år, men jag tror att vi måste vila.
Även morgondagens 20-årsfirande får nog anstå. Jag känner att det är mycket viktigt att bara vara just nu. Är ledsen för detta men denna helgen behöver jag vila ordentligt.

Vill nu önska alla en fin helg.

Inga kommentarer: