10 september 2012

Hösten är på gång

Nu har vi kommit in i första höstmånaden.
Vart tog egentligen sommaren vägen?
Några sommardagar hade vi väl, men inte var de många.

Nu rullar vardagen på igen, med jobb och annat.
Denna veckan är maken uppe i Strömsund på älgjakt.
Så långt uppe är det stora marker, alltså väldigt långt att gå till de olika passen.
Till vissa pass måste de åka båt i dryga halvtimman.

Medan han är iväg har jag tänkt fixa lite här hemma, eller hade tänkt.
Fattar inte vart orken tagit vägen? Den är liksom inte alls "som förr", alltså så där att man orkar greja halva natten och ändå jobba sedan på dagen.
Nåväl, jag gör det som jag orkar och hinner, resten får jag väl göra en annan gång, eller helt enkelt strunta i.  ;)


1 kommentar:

Annaochlivet sa...

Ja tänk att det redan är höst! Det syns mer och mer ute nu.. Gjorde mig till följare av din fina blogg nu :) Kram från mig