06 januari 2016

Fortsätter med sammanfattningen ;)


Idag är det Trettondag jul och bara en vecka kvar tills julen dansas ut.
Inte lär det bli särskilt mycket dans, men julen ska städas ut vid tjugondagknut - den 13 januari.

Tomtarna kanske åker redan i helgen, men julgran, ljusstakar och stjärnor får vara kvar några dagar till.

Nu liten enkel sammanfattning av år 2015.

Jobbmässigt har det rört sig mycket om flyktingförläggningen i Rävlanda.
Även om det är en annan kommun och annan församling så stöttar Vägkorset upp på olika sätt.
Klädinsamlingar och volontärer som hjälper till.

Döttrarna och jag var på Göteborgsoperan i januari och såg Kristina från Duvemåla. Helt fantastisk föreställning!
Man blir så upprymd och glad av musikaler.
Bengt och jag var inne på Lisebergsteatern på Tomas von Brömsens föreställning. Mycket tänkvärt, allvar och skratt. Också en kväll att minnas.
I december fick jag följa med Fred, Vera och Katharina till Göteborgsoperan igen! Nu var det en familjeföreställning om julstjärnan som fallit ner. Även detta var något som skänkte glädje och energi.

Energi har jag behövt mycket utifrån.
Jag fick äntligen en diagnos, hypothyreos, underfunktion i sköldkörteln.
Denna oerhörda trötthet som jag så ofta drabbas av - det finns en orsak till detta och det känns bra.
Bilden här säger mycket.

Det går inte att förklara hur man egentligen mår. Dessutom kommer det liksom i skov. Men skoven med trötthet och andra symptom blir liksom längre och längre.
Har haft en hel del, både långa och korta, perioder då jag varit sjukskriven.
Nu ska dock medicinen, Levaxin, vara rätt inställd men jag mår inte bra.
Förutom detta så har jag börjar inse att höftledskulorna är utslitna. Lär väl bli operation under året. Båda föräldrarna fick operera in nya höftledskulor, pappa faktiskt två gånger.

Återkommer under fredag eller lördag med några fler glimtar från mitt/vårt 2015.

Avslutar detta med en text som jag tycker så mycket om.

"Jag önskar dig tillräckligt mycket sol
För att ditt liv ska vara ljust.

Jag önskar dig tillräckligt mycket regn
För att du ska kunna uppskatta solen.

Jag önskar dig tillräckligt mycket lycka
För att du ska bevara livslusten.

Jag önskar dig tillräckligt mycket sorg
För att även små glädjeämnen ska verka stora.

Jag önskar dig tillräckligt många vinster
För att du ska få allt du behöver.
Jag önskar dig tillräckligt många förluster
För att du ska uppskatta allt du har.

Jag önskar dig tillräckligt många välkomnanden
För att du ska klara av det slutgiltiga avskedet."



Inga kommentarer: