22 april 2006

Lördagskväll i London


Så är klockan snart 22.30 här i London. (När jag börjar skriva)
Denna sköna soliga lördag började med att jag följde med Sofia, husmor, till en marknad där hon köpte lavendelblommor att plantera på utegården. Church-hill kallas den! Tror ni det är lite Göteborgshumor i detta eller. *ler*

När vi var iväg, Sofia och jag, så drack vi lite te på en servering. Det blev en trevlig stund, fylld av gemenskap.

Sedana fixade Gabriella och jag lite grejer med hennes bilder på datorn, och lite annat.

Så var det dags att äta lunch. Det fick inte ske för sent eftersom Spexet var sagt till klockan 18, vilket visade sig vara en timma fel. 19 var den rätta tiden.

Vi var fem stycken som skulle äta lunch. Gabriella och jag gick för att handla några få saker och skulle hämta med oss mat på väg tillbaks igen. Rebecka ringde och beställde medan vi var iväg.
När vi kommer till detta matställe så serverades det ingen mat förrän 18 idag eftersom det är lördag.
Nåväl, vi hem hit och rådgjorde med de andra.
Det bestämdes att Gabriella stannade här för att passa dörrar och telefon medan vi andra fyra gick iväg.
Gustav, Rebecka, Sverker och jag gick för att köpa kinamat. STÄNGT!
Till slut fick vi tag på god mat på den indiska restautrang där vi åt förra gången vi var här i London.

Lunchen, som nu blivit middag, intogs ute på Church-hill.
Efter maten var det läge för lite vila innan kvällens spex.

Detta spex har vi nu avnjutit, med ett glas öl eller vin i pausen.
Verkligen bra! Jag kunde märka att några av skämten var sådana att många i publiken inte förstod. Mycket på grund av att de har bott utomlands för länge eller var för unga. Roligt tyckte alla att det var i alla fall.

Nedmontering och uppröjning var nästan en lektion i effektivitet och samarbete.

Nu har jag bara en dag kvar här i London. Den kommer att ägnas åt kyrkobesök, kyrkkaffe och en hel del packande. Ska ju ta med en del saker som dottern inte behöver här längre.

Detär inte bara Gabriella som jag kommer att sakn sedan. Alla andra trevliga människor också.

2006-04-22 @ 23:36:00

Inga kommentarer: