23 april 2006

Söndagskväll i London

Så är det sista kvällen här i London för mig.
Klockan är strax 20.30 och väskan är packad, till största delen med Gabriellas saker. *ler*
Hon skickar med sådant som inte behövs här längre. Så kommer det också att bli för de andra som kommer hit under våren. Alla får med sig en del grejer hem - trots detta blir det säkerligen övervikt för henne själv när hon flyger hem.

Klockan 5.15 imorgon bitti (måndagsmorgon alltså) ska vi gå härifrån. Gabriella får hjälpa mig till busshållplatsen och jag vill åka tidigt så att jag kan vara säker på att hinna med planet. Bussresan kan ju ta ca 1,5 timmar. Planet går 8.40, men 45 minuter innan måste man checka in.

Idag har jag varit med i deras vanliga söndagsrutiner. Fixa kyrkkaffet, delta i mässan. Jag var naturligtvis med hela gudstjänsten, medan Rebecka och Gabriella gick ifrån tillsammans med barnen för att ha söndagsskola.
Efter mässan är det alltid kyrkkaffe med bulle, mjuk kaka och småkaka - samt smörgås för de som önskar. Kaffe med dopp kostar £3, vill man även ha smörgås blir det ytterligare £1.

Några mammor och barn stannar ofta kvar några timmar för att prata och leka.

Söndagskvällar är ofta filmkvällar här, med svenska filmer naturligtvis. Idag var det "Hälsoresan" - av och med Lasse Åberg.

Strax dags att lägga sig, kanske en kopp te vore gott innan.
Imorgon är jag hemma igen i min vardag - nu har jag ju befunnit mig i den vardag som är här för volontärerna och till viss del även för övrig personal.

Det har varit några fantastiska dagar här i London. Handlat har jag inte gjort, men jag har fått träffa och lära känna flera underbara människor.
Jag är verkligen glad för dessa dygn som jag fått här på Svenska Kyrkan.

2006-04-23 @ 21:30:19

Inga kommentarer: