10 juli 2007

Nu igen - för mycket eller?


Kan inte annat än skratta åt mig själv. Är jag knäpp eller är det något annat? Varför gör jag på detta sättet - så tänkte jag i hissen ned till källarplan i “Bolles” idag.
Vad har hänt då? Jo, när jag skulle ta en kundvagn så stod en äldre man, nybliven änkling, och försökte ställa tillbaks sin kundvagn. Samtidigt skulle han se till att hans plastkasse inte välte med alla varorna. Naturligtviserbjöd jag mig att hjälpa till. Han sa att det inte gick att få i den där manicken som gör att pengen kommer ut igen. Jag såg att han hade råkat få en vagn som är lite större, och då passar inte vagnarna i varandra. Vad gör jag då? Jo ger honom en femma istället för den som sitter i, tar med vagnen och åker hiss ned till källarplanet för att ställa vagnen där den passar in. När jag kommer ned dit har andra ställt sina vagnar fel så den här går inte i. Naturligtvis ändrar jag om och fixar till alltihop. Är det lite sjukligt eller bara knäppt?? Hur hjälpsam får man vara utan att det blir konstigt? *ler*

Inga kommentarer: