10 juli 2007

Semester och återhämtning


Nu börjar jag min semester! Den är välbehövlig känner jag Inte hade jag de reservkrafter som jag trodde under våren. Med tanke på bröllopet menar jag.
K och L ordnade och planerade nästan allt, tillsammans med A och A, som var ett fantastiskt värdpar. Det blir ändå en del att fixa med och psykiskt tog det en del på krafterna. Andra jag talat med, som varit i samma trevliga situation, säger också att ett bröllop inte kan jämföras med annat kalas. I alla fall inte när man står så nära brudparet. Känslorna blir så starka, och även ett slags vemod finns med. Sådant känns under en tid efteråt också Men jag ser verkligen fram emot att få se de andra döttrarna gå fram i kyrkan som brud.
Sannolikheten är stor att det blir ett bröllop även nästa sommar. Härligt!

Visst har det alltid varit så. Även här bör det bli så idag. Men var är orken och lusten? Måste nog röja undan så att jag hittar den också.
Inget annat att berätta idag - vare sig tråkigheter eller roligheter.
Jo, ikväll ska vi grilla tillsammans med tre av döttrarna och en måg.
Det ska bli kul.
Vi hörs kanske imorgon.

Inga kommentarer: