17 juli 2007

Uppdateringar

Alldeles nyss slutade “Sommar” med Camilla Läckberg. Under tiden som jag lyssnade passade jag på att fixa lite här vid datorn. Uppdateringar är viktiga när man har hemsida och blogg. Inaktuella sidor är inte särskilt kul att hamna på. Jag var dålig på detta under hela våren, men nu hoppas jag att det ska bli “ordning på torpet” igen.
Här i Bollebygd har det hittills idag kommit en rejäl regnskur, och nu börjar det klarna upp lite igen. Temperaturen är ganska lagom tycker jag. Men något riktigt semesterväder är det ju inte.
Igår läste jag hos Humle & Dumle om hennes cellgiftsbehandling. Fick en “backslash” så jag klarade inte av att läsa mera. Usch, orkar inte tänka på det nu heller då mår jag illa igen. Till en del kanske det beror på att jag inte känner mig iform, har troligen en förkylning på gång - ont i halsen och huvudet.
Jag har skrivit lite grand på min andra, andliga, blogg också. Där är kanske tankarna ofta åt det djupare slaget.
Nu tänker jag “uppdatera” även brödförrådet lite. Ska baka några brödkakor har jag tänkt och använda mig av Dinkelmjölet igen, nu det grova mjölet. Bullarna som jag bakade förra veckan med siktat dinkelmjöl blev väldigt bra. Det kommer jag att använda mig av ofta i fortsättningen. Bagaren här i Bollebygd har semester nu så då får jag väl baka själv för att få gott bröd. *ler*

Inga kommentarer: