12 augusti 2007

Söndagseftermiddag

Klockan är lite över halv tre och jag har just skrivit ett inlägg på sidan Andligtankar
Den sida där jag skriver ned lite mer andliga tankar. Idag skrev jag lite om besöket i kyrkan här i Bollebygd. Romano Scropetas predikan gick rakt in i hjärtat denna söndag.
Vad gäller vädret så är det fuktigt, 81% luftfuktighet tycker jag är mycket.
Inte särskilt skönt faktiskt, men idag regnar det i alla fall inte.
Ett citat från boken “Inre Rikedom” igen - apropå fredagens rader om städning.
Dags att damma igen.
Dags att smeka mitt hem
att stryka över alla ytor.
Jag vill se det som ett kärleksmöte…
… en möjlighet att genom beröringen
värdesätta det jag lever med och vårdar.
Allt man ser på och tar hand om, med kärlek - gör livet roligare.

Jag försöker se det så, och ibland lyckas det faktiskt. *ler*

Inga kommentarer: