01 november 2007

Novemberljus i novembermörker


Tänkte just när jag skrivit titeln att jag nog inte har något riktigt ljus att komma med idag.
Inget mörkt heller som tur är.

Igår kväll kom det 5 stycken flickor som vackert sjöng "bus eller godis" utanför dörren.
Naturligtvis fick de ta varsin frukt eftersom det var den 31 oktober.
Jag sa till dem att det var rätt dag som de kom.
Nu får vi väl se hur det blir under helgen, om några "felinställda" kommer hit och ringer på dörren.

Idag har jag haft hand om sopplunchen i Olsfors och nu är jag tröööööött.
Hade tänkt att åka upp till kyrkan och gör fint i kyrkorummet med en massa ljus inför helgens alla gudstjänster, men det får nog vara till imorgon istället.

Vart tog ljuset vägen?
Vet inte just nu, men jag ska vila en stund så kanske det kommer fram och då lovar jag att skriva igen.
Men, jag har faktiskt fixat till en "ljussida" här på bloggen.


7 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Så mysigt det var att kika in här hos dig :). Här på landet o i vår lilla köping ser vi ingenting av halloween.... tack o lov *skrattar*.

Kramar

Anonym sa...

Så jättefint du har gjort på din sida! Vad duktig du är!
*suckar avundsjukt*

Elisabeth sa...

Åh, vad fint du har gjort det! Lyser verkligen upp lite i novembermörkret!
Jag förstår inte.. vad ni är duktiga allihopa på att få till snygga bloggar! Och tekniska..!!

Ha det gott.. vackra ljusstråle!

Kram..

Evas blogg sa...

men så fint du gjort! jag blev alldeles varm inuti när jag kom in här!! Så vackert med alla ljus. Jag har lämnat kommentar på min privata blogg angående boken.

Eleonora sa...

Så stämningsfullt och vackert du har gjort. Verkligen mysigt att titta in till dig. Ha det gott! Kram

Anonym sa...

Oj, så novemberfint du har gjort. Kramar...

bollebygdsbo sa...

Kul att ni gillade det!
Jag tycker om att ha levande ljus och detta är ett sätt att visa det på.