13 november 2007

Tisdagen tillända


Klockan är halv tolv, 23.30, och jag har precis kommit in utifrån kylan.
Mattis behövde gå ut och maken sover,
alltså var jag tvungen att gå ut en runda med honom.
Inte är det många minusgrader - knappt en - men det är så råkallt ute.
Jag har frusit nästan hela dagen.
Var i bokhandeln och ägaren där sa också att hon frusit idag.
Ibland kan det vara så om det är snö på gång -
vi får väl se hur det blir med den vita varan framöver.

Jag hade tänkt att ta en titt på alla "Tisdagstema-bilder".
Men får se om jag kan hålla ögonen öppna så mycket längre.
Idag var temat "Sverige idag - ute"
Ett spännande tema. Roligt att se hur olika det är just nu i vårt avlånga land. Min sida med "Tisdagstema" hittar ni här.

Eftermiddagen har jag ägnat en liten aning åt scrapping,
men nästan enbart "teoretiskt" och tankemässigt. :-)
Har några idéer om vad och hur jag vill få till några sidor.
Kanske det kan bli av under morgondagen,
eftersom jag då bara jobbar två-tre timmar.

För övrigt tror jag inte att jag har något att berätta här på bloggen.
Önskar er alla en bra onsdag.
Läser ni innan ni lägger er
så vill jag passa på att säga "Sov gott" också.


4 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon. Hoppas att du har sovit gott. Kramar...

Elisabeth sa...

Jag börjar nästan frysa, när du berättar om att du frusit! Brrr...!
Skillnaden mellan att frysa i norr och söder,är att kylan söderut är mer råfuktig än här i norr, tror jag! Här blir det mera bitkallt..!

Hoppas din onsdag blir mindre kall...

Kram vännen..

Anonym sa...

Fryser gör min mmma nu.. kanske inte så konstigt efter allt och med ganska så lågt hb..
Vad duktig du är Ingela.. verkligen kreativ:-) Din Tisdagsbild hittar jag inte (som vanligt). den är säkert gömd någonstans i alla dina bloggar.. hade haft svårt med att hålla isär alla.. nöjer mig med en och så min hemsida.
Mamma har kommit hem nu så det blir lite annat oxså nu.. Allt tar sin tid.
I kreativitetsbloggen kunde jag inte kommentera?
Kram till dig

bollebygdsbo sa...

Min tisdagsbild finns där den brukar finnas.
På min hemsida.
Titta i vänsterspalten så hittar du säkert länken till Tisdagstema.

Jag kommer att ha två bloggar, Kreativa bloggen och min vanliga blogg.
Anledningen till att jag skiljer på dessa är att alla kanske inte vill läsa en massa vardagssvammel, eller att alla som tittar in inte vill se bilder på mina scrapalster.
Fotobloggen tar jag bort.

Då har jag kvar två bloggar, förutom min hemsida som jag haft sedan 1998.
Jag ska fixa till det där med kommentarer i min andra blogg.