12 november 2007

Vardagstankar - igen


Precis så är det.
Här kommer ännu mera vardagstankar, eller kanske det bara är svammel.

Tidigt på morgonen idag, nåväl ganska tidigt idag, ringde dotter A och berättade att mina nycklar fanns där hos henne. Hon hade hittat dem på vägen där vi gått i lördags eftermiddag.
Troligen har de väl ramlat ur min jackficka utan att jag märkt det.
Vi bestämde att vi skulle mötas i Borås så att jag skulle få mina nycklar.
Idag stämde det ganska bra eftersom jag skulle på ett möte senare.

Jag åkte in till Borås och fick mina nycklar, samt fick inhandlat ny bläckpatron till skrivaren.

Precis när jag skulle åka så började det falla snö så där jullikt vackert.
Kändes nästan lite andäktigt när man tittade på de stora vita flingorna som dalade ned så sakta mot marken.
Ingen snö blev liggande kvar.

Efter mitt möte var jag tvungen att skjutsa föräldrarna till banken och affären.
Mamma skulle ha en sybåge, en sådan där gammaldags sybåge att spänna fast handarbetet i när man ska brodera. Fanns ingenstans. Kanske det kommer att finnas på marknaden nu på fredag. "Babbas" brukar ha det mesta i handarbetsväg.

Om ni visste så många rådjur här finns. Överallt går de. Vi, Mattis och jag, ser några rådjur varje dag när vi tar promenader. Ni kan tänka er hur han låter då - jakthund som han är.
Det verkar som att han börjat förstå att när han går tillsammans med mig så är det ingen jakt som gäller.

En sak glömde jag idag. Jag skulle ju ha fotograferat några av mina scrapalster ute i dagsljus, men den lilla stund som jag var hemma och det var ljust - då kom jag inte alls ihåg det.
kanske jag kan få det gjort under morgondagen.
Fast jag tror knappast det eftersom jag har ganska mycket på jobbet.
klockan 8 möte och planering. 10.00 går vi höstens sista "Sinnesropromenad" och sedan är det 11-kaffe på Utposten framme i Bollebygd.
Kanske jag måste ta med hunden på promenaden. Sotaren ska komma hit och då vill jag inte att hunden ska vara hemma ensam, eftersom vi inte vet alls hur han skulle reagera.
Är det minusgrader tycker jag det är fel att ha honom ute i hundgården flera timmar.
Berättar imorgon hur det blev. :-)
En grej som är lite bra när sotaren kommer hit och vi inte är hemma - det är att man bara kan gå rakt över vägen och lämna nyckel till honom. Inget trixande med grannar eller att gömma nyckeln på något ställe. Sotaren bor alltså nästan granne med oss. Ja, ja, som om ni skulle vara intresserade av detta. *ler*

Innan jag ska iväg imorgon tänker jag se till att få reda på veckans Tisdagstema, så jag vet vad jag ska ta kort på.

Nu tänker jag hoppa över till min kreativa blogg och skriva något där också.
Hoppas att ni alla får/har innehållsrika dagar och kan njuta av era dagar.


1 kommentar:

Anonym sa...

Tittar in för att säga hej! Visst var det fint med lite snö? Här trillade det väl ner 10-15 flngor som raskt smält bort, men jag blir förtjust i alla fall!
Ha det så bra!