16 januari 2008

"Dagens"- en liten lista.


Följande har jag hämtat/lånat från "När livet kommer emellan"

DAGENS VILL HA: Tid och ork för det jag vill få gjort
DAGENS KLÄDSEL: Ledig och praktisk = jeans och tröja
DAGENS DOFT: Regnvåt jord
DAGENS FRISYR: Spret som så ofta en ledig dag
DAGENS HÄNDELSE: Röjt ur en av våra "alltmöjligtgarderober"
DAGENS LÅT: Koppången som snurrat i huvudet -
så som den sjöngs på TV:s Luciamorgon
DAGENS PLANER: Få upp de vanliga gardineran i kök/allrum igen.
(Det blev så också)
DAGENS SAKNAD: Snön som aldrig kommer
DAGENS DUMMASTE: Någon som kastat en julgran på en av gångvägarna. Den har inte blåst dit! Det kan man vara säker på.
DAGENS SJUKA: Maken förkyld
DAGENS DROG: Saffransbullar med mandelmassa i.
DAGENS ROLIGASTE: Kanske att jag varit ledig
och fått gjort mer än jag trodde jag skulle orka eller hinna.
DAGENS KÖP: Lite matvaror för exakt hundralappen.
DAGENS GODIS: Fikon, förutom saffransbullar.
DAGENS BLÄ: Fick gaser i magen av saffransbullarna -
vet ju att jag inte tål vetemjöl så bra - och ändå äter jag. :-(
DAGENS HUMÖR: Ganska bra.
DAGENS ORD/FRAS: "Så ja, nu är det gjort i alla fall"

Jag har som sagt fått fixat en hel del idag på min lediga dag.
Känns bra.

Kan berätta att här blåser otroligt mycket just nu - och värre ska det ju bli.

Nu ska jag lägga mig.
Önskar er alla en riktigt bra dag och hoppas att ni kunnat sova gott.

5 kommentarer:

Cicki sa...

Jag vill också ha tid och ork för allt jag vill ha gjort. Kreativiteten och ambitionen är på en högre nivå än orken.

Här blåser det också halv storm.

Bloggblad sa...

Hm... varför nämnde du Koppången? Nu har den fastnat i min hjärna också...

Jag hade min sköna lediga dag igår - men i dag slutade jag redan 11.15 och har hunnit handla och sånt.
NU ska jag ta ledigt för veckan. Och i morgon åka till Vadstena på riks-POSK med 150 deltagare från hela landet. Ska bli kul.

Elisabeth sa...

Krya på dig min vän... hoppas du är bättre snart!

Sen kunde man ju få önska att vädret ville bli lite mer inte-deppigt! Nu regnar det för fullt här i Umeå...!

Roligt att du tyckte om fotot... jag tycker egentligen inte om foton på mig själv, men den här bliden är för mig fylld med så mycket vemod över min lilla familj!

Varm kram..

Ps. Drick varmt, och håll dig i sängen! Alla "måsten" kan du ta en annan dag, min vän...!

Husbilen Credo sa...

Hejsan!
kollade in din lista som du lånat av någon annan. Är det ok om jag kopierar den för att ha längre fram. Frågar först innan jag gör det. Alla har vi ju våra copyright på det vi lägger ut. Ge mig ett svar på min sidan.
Kram Lotta

Eleonora sa...

Tittar in och sänder med en varm kram och hoppas allt är bra med dig och att du hunnit vila upp dig litet efter julens alla bestyr.